Organizacja kursu:
Kurs odbędzie się w formie online (webinaru) przy wykorzystaniu Microsoft Teams lub na platformie ClickMeeting
Przed rozpoczęciem kursu każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do rejestracji i logowania zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.
Czas trwania kursu – 80 godz. dydaktycznych, 16 dni
Kurs jest organizowany w trybie popołudniowo(ŚR)-sobotnim (z przewagą zajęć popołudniowych, po 5 godz. dydaktycznych), w tygodniu w godz. 16:00-20:00 (w tym przerwa 15 min.), w soboty w godz. 08:00-12:00 (w tym przerwa 15 min.).
Harmonogram kursu 17.09.-26.11.2025:
- 17.09.2025 (ŚR), godz. 16:00-20:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 20.09.2025 (S), godz. 08:00-12:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 24.09.2025 (ŚR), godz. 16:00-20:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 01.10.2025 (ŚR), godz. 16:00-20:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 04.10.2025 (S) , godz. 08:00-12:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 08.10.2025 (ŚR), godz. 16:00-20:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 15.10.2025 (ŚR), godz. 16:00-20:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 18.10.2025 (S) , godz. 08:00-12:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 22.10.2025 (ŚR), godz. 16:00-20:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 29.10.2025 (ŚR), godz. 16:00-20:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 05.11.2025 (ŚR), godz. 16:00-20:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 08.11.2025 (S) , godz. 08:00-12:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 12.11.2025 (ŚR), godz. 16:00-20:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 19.11.2025 (ŚR), godz. 16:00-20:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 22.11.2025 (S) , godz. 08:00-12:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 26.11.2025 (ŚR), godz. 16:00-20:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy).
Kurs ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności z zakresu rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej, w tym budżetowania, analizy kosztów oraz analizy finansowej przedsiębiorstwa. Kurs skierowany jest do osób zajmujących się lub planujących zajmować się kontrolą finansowo-księgową w jednostkach gospodarczych, w tym także do głównych księgowych.
Prowadzący kurs:
dr Wojciech Naruć – absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, wieloletni praktyk (członek zarządu i rad nadzorczych, dyrektor finansowy – CFO, controller finansowy, główny księgowy), specjalizujący się w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa, controllingu, rachunkowości finansowej i podatkach, a także we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań biznesowych; adiunkt w Uniwersytecie Szczecińskim.
Program kursu:
- wprowadzenie do rachunkowości zarządczej oraz podmiot i przedmiot rachunkowości zarządczej
- rachunek kosztów wprowadzenie - koszt - ujęcie ewidencyjne i zarządcze, klasyfikacja kosztów, ewidencja kosztów, ustalanie wyniku finansowego metodą kalkulacyjną i porównawczą rachunku zysków i strat
- zasady rozliczania kosztów
- kalkulacje kosztów-zadania, obiekty, jednostki, rodzaje i metody kalkulacji kosztów
- rachunek kosztów pełnych, rachunek kosztów zmiennych
- próg rentowności
- rachunki decyzyjne
- systemy rachunku kosztów ukierunkowane na zarządzanie (rachunek kosztów jakości, rachunek kosztów cyklu życia produktu, rachunek kosztów docelowych, rachunek kosztów ciągłego doskonalenia, strategiczna karta wyników, rachunek kosztów klienta, rachunek kosztów apriorycznych ect.)
- budżet jako instrument zarządzania
- budżety operacyjne
- budżety finansowe
- odchylenia pomiędzy planem, a wykonaniem (istotne, nieistotne)
- analiza kosztów rodzajowych
- analiza kosztów działalności gospodarczej
- analiza i interpretacja odchyleń kosztów
- wstępna analiza sprawozdań finansowych
- analiza dynamiki i struktury sprawozdań finansowych
- analiza wskaźnikowa (wskaźniki płynności, rentowności, obrotowości, zadłużenia)
- model Du Ponta
- rewizja sprawozdań finansowych
- badanie sprawozdań finansowych jako przedmiot badania biegłego rewidenta (ustawa o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym Dz. U. z 2020 r. poz. 1415)
- etapy procesu badania sprawozdań finansowych
- sprawozdanie z badania
- opinia (bez zastrzeżeń, z zastrzeżeniami, negatywna)
Dodatkowe informacje:
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu, zgodnie z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2023, poz. 2175).
Kurs odbędzie się w formie online (webinaru) przy wykorzystaniu aplikacji MS Teams
Przed rozpoczęciem kursu każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.
Zajęcia są prowadzone w czasie rzeczywistym – uczestnicy oprócz wykładowcy widzą wyświetlaną przez niego prezentację i inne materiały dydaktyczne, mogą zadawać pytania – poprzez dostępny czat lub zabierając głos.
Koszt uczestnictwa w kursie obejmuje:
- wykłady online (webinarowe)
- materiały – publikacje książkowe SKwP w wersji elektronicznej (pdf) lub papierowej – przesłane uczestnikom pocztą e-mail lub tradycyjną i/lub autorskie materiały wykładowców w wersji elektronicznej (pdf) – przesłane uczestnikom pocztą e-mail
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji z kursu:
Warunkiem uczestnictwa w kursie jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w kursie prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł kursu.
UWAGA! Należność za udział w kursie prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem kursu, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji kursu.
Ewentualna rezygnacja z kursu musi nastąpić (w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji kursu. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na kursie nie zwalnia z konieczności dokonania opłaty za zgłoszone uczestnictwo.
Szczegółowych informacji dot. kursu udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn od siebie niezależnych.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩🎓👨🎓🌞