Czy można prowadzić firmę bez Konta Przedsiębiorcy? Można, ale wymaga to więcej czasu, wysiłku, wizyty w urzędach i stania w kolejkach. Jeśli wolisz swój czas przeznaczyć na inne rzeczy, w tym rozwój swojego biznesu, warto zapoznać się z możliwościami jakie oferuje Konto Przedsiębiorcy w serwisie informacyjno-usługowym Biznes.gov.pl.

 

 

Konto Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl to m.in.:

  • jedno miejsce do załatwiania spraw w rejestrze CEIDG i zarządzania nimi,
  • łatwy dostęp online do urzędów z każdego miejsca i o każdej porze,
  • automatyczne uzupełnianie dokumentów,
  • możliwość założenia adresu i skrzynki do e-Doręczeń,
  • odpowiedź z urzędu przekazywana mailowo lub SMSem.

Pierwszym krokiem umożliwiającym pełne korzystanie z ponad 300 e-usług na platformie Biznes.gov.pl, a także pełen dostęp do informacji zawartych w rejestrze CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) jest założenie Konta Przedsiębiorcy. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz załatwić sprawę w CEIDG przez internet, możesz to zrobić tylko z Kontem Przedsiębiorcy.

Jedna rejestracja, a tyle możliwości z Kontem Przedsiębiorcy

Rejestracja odbywa się przy pierwszym logowaniu na Konto Przedsiębiorcy. Aby mieć pełen dostęp do funkcjonalności konta, przy rejestracji zawsze podaj adres e-mail, niezależnie od sposobu logowania się. Będzie ci do tego potrzebny również Profil Zaufany, e-Dowód lub dostęp do usługi mojeID.

Od momentu założenia konta w serwisie Biznes.gov.pl możesz załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Wszystko bezpłatnie.

Dzięki Koncie Przedsiębiorcy możesz załatwić sprawy urzędowe na jednej platformie. Dotychczas wiązało się to z wizytą w kilku różnych instytucjach, np. Urzędzie Stanu Cywilnego, Państwowej Inspekcji Pracy, ZUS, NFZ, Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego, Urzędzie Ochrony Danych Osobowych, urzędach pracy czy urzędach skarbowych.

Jakie sprawy załatwisz na Koncie Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl?

  • rejestrację, zawieszenie, wznowienie i zakończenie działalności gospodarczej;
  • zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach i ZUS, zaświadczenie potwierdzające status podatnika VAT;
  • uznanie kwalifikacji swojego zawodu lub uregulowanie świadczenia usług transgranicznych w Polsce.

Wszystko w jednym miejscu, czyli zakładka “Moja firma”

Wszystkie pisma, które wysyłasz do urzędów za pośrednictwem Biznes.gov.pl i odpowiedzi, jakie z nich otrzymujesz, zapisują się w Koncie Przedsiębiorcy. Znajdziemy je w zakładce „Moje sprawy” lub – jeśli są to wnioski CEIDG – w zakładce „Moja firma”. Druga zakładka daje ci pełen dostęp do wszystkich spraw związanych z wpisem do rejestru CEIDG. To również tutaj będziesz mógł sprawdzić  aktualne dane swojej firmy i status złożonego wniosku, a także zmienić swój wpis w CEIDG. O zmianie statusu sprawy dowiesz się z maila przesłanego przez Biznes.gov.pl lub wchodząc do zakładki „Powiadomienia”. Tam pojawią się również odpowiedzi z urzędów.

Pełnomocnik, czyli prawa ręka przedsiębiorcy

Właściciela firmy w codziennym prowadzeniu biznesu wesprzeć może pełnomocnik lub prokurent, który w twoim imieniu będzie mógł załatwiać sprawy urzędowe. Konto Przedsiębiorcy umożliwia wpisanie pełnomocnika lub prokurenta do CEIDG, a także zarządzanie udzielonymi uprawnieniami. Wystarczy wejść do zakładki “Pełnomocnicy” na Koncie Przedsiębiorcy i skorzystać z elektronicznego wniosku. Co ważne, pełnomocnictwa do działania w imieniu firmy można udzielić więcej niż jednej osobie.

Rejestracja działalności i zmiana danych w CEIDG

Jedną z najpopularniejszych usług na Biznes.gov.pl jest rejestracja działalności w CEIDG. W jednym miejscu stworzysz i wyślesz wniosek, a do tego załatwisz wszystkie formalności, np. z  ZUS lub urzędem skarbowym. Informacje po wysłaniu wniosku są automatycznie przekazywane do innych instytucji.

Najczęściej realizowaną usługą Biznes.gov.pl jest zmiana danych firmy w CEIDG. Stworzenie wniosku jest łatwe i intuicyjne. Kreatory wniosku krok po kroku prowadzą cię przez pytania dopasowane do twojej sprawy. Wniosek zawiera dane, które są dostępne w systemie, dzięki czemu są one wysyłane szybko i sprawie w serwisie Biznes.gov.pl. Z usług Biznes.gov.pl można korzystać również na urządzeniach mobilnych, z każdego miejsca na świecie, co znacznie zwiększa ich dostępność.

Dzięki Koncie Przedsiębiorcy użytkownik może przejść do innych systemów administracji: eObywatel, e-Urząd Skarbowy, PUE ZUS i Portal Praca.gov.pl.

Biznes.gov.pl to baza wiedzy dla przyszłych i obecnych przedsiębiorców

Na Biznes.gov.pl znajdziemy artykuły o przepisach i formalnościach związanych z prowadzeniem biznesu. Dostępne są praktyczne i aktualne informacje dla obecnych przedsiębiorców i pełnomocników, ale także dla tych którzy planują nimi zostać. Znajdują są również tam treści dotyczące prowadzenia biznesu w Polsce i UE, dotyczące m.in. importu i eksportu, ubezpieczeń społecznych, podatków czy inwestycji.

Dzięki opcji „Obserwuj” przy każdym artykule, możesz otrzymywać newsletter z interesującymi go treściami.

Na stronie Biznes.gov.pl każdy użytkownik, również ten nieposiadający Konta Przedsiębiorcy, będzie miał możliwość wyszukania dowolnej firmy zarejestrowanej w CEIDG i KRS. Wystarczy zajrzeć do zakładki “Wyszukiwarka firm” i wprowadzić dane interesującej nas firmy w formularzu.

Przedsiębiorco, możesz liczyć na pomoc!

Dla wielu użytkowników serwis Biznes.gov.pl jest pierwszym miejscem, w którym szukają informacji na temat prowadzenia biznesu. I choć znajdziemy na niej większość odpowiedzi na pytania związane z funkcjonowaniem firmy, to jednak może się okazać, że czasem będziemy potrzebować dodatkowego wsparcia. W takich sytuacjach z pomocą przychodzą doświadczeni konsultanci z Centrum Pomocy Przedsiębiorcy.

Infolinia Biznes.gov.pl to przestrzeń, w której przedsiębiorca szybko uzyska odpowiedź na nurtujące go pytania dotyczące e-usług CEIDG, sposobu złożenia wniosków, prowadzenia lub rejestracji firmy w Polsce.

Wsparcie specjalistów można uzyskać za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji: telefonu, livechata czy formularza do zgłaszania pytań. Kontakt telefoniczny możliwy jest od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem świąt kalendarzowych, w godzinach 7:00-17:00 pod numerami telefonów: 801 055 088 lub 22 765 67 32.

Pozostałe aktualności

ul. Sokolska 3
40-084 Katowice

tel. 32 253 89 14
tel. 32 253 87 36
tel. 506 573 863
fax 32 253 87 09

biuro@katowice.skwp.pl

PKO BP SA O/Katowice 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123