Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.
08.45-09:00 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest „poczekalnia”, która w momencie rozpoczęcia szkolenia zostanie przełączona na „pokój webinarowy”)
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 4 godz. dydaktyczne
Prowadzący szkolenie:
Dorota Łabuda – biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, wieloletni pracownik administracji podatkowej, w tym urzędu skarbowego, starszy ekspert skarbowy, trener administracji skarbowej – wykładowca Krajowej Szkoły Skarbowości, posiadający blisko 25 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), dyplomowany pedagog, wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, w tym organizowanych przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Kielcach. Jako trener ceniona jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką urzędniczą, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.
Cel szkolenia i korzyści dla uczestników:
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej, szczegółowej, teoretycznej i praktycznej wiedzy nt. nowych zasad raportowania plików JPK począwszy od dnia 01.04.2021 roku. Ważnym atutem szkolenia jest omówienie aktualnego stanu prawnego oraz prowadzenie zajęć przez wieloletniego praktyka, specjalizującego się w tematyce podatku VAT.
Ramowy program szkolenia:
Nowy plik JPK VAT (kody transakcji) oraz zmiany w pozostałych strukturach plików JPK
- Obowiązek identyfikacji GTU – zmiany od 1 kwietnia 2021 roku
- Kody procedur – planowana nowelizacja
- Zmiana zasad oznaczania transakcji symbolem „MPP”
- Zmiana zasad oznaczania transakcji symbolem „TP”
- Wprowadzenie limitu 15.000 zł
- Jak obliczyć limit 15.000 zł? Transakcja czy faktura?
- Powiązania przez Skarb Państwa a symbol „TP”
- Kiedy pomimo powiązań nie trzeba używać symbolu „TP”?
- Obowiązek identyfikacji dowodów sprzedaży
- Sankcje w przypadku błędów – jak trzeba się postarać, aby dostać karę pieniężną za błąd w ewidencjach
- Ewidencjonowanie w JPK faktur uproszczonych
- Uregulowanie sposobu ewidencjonowania faktur za przejazd autostradą oraz przewóz osób (bilety PKP, autobusowe, inne)
- Jak ująć obniżenie podatku naliczonego kiedy nie otrzymano faktury korygującej? Nowa regulacja
- Doprecyzowanie zakresu danych przy imporcie towarów
- Korekta JPK_VAT a czynny żal
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z rozporządzeniem MEN z dn. 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!