Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 8 godz. dydaktycznych
Prowadzący szkolenie:
Joanna Podkówka-Sędek – specjalista z zakresu rachunkowości i podatków, w tym szczególnie podatku VAT z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, główna księgowa – dyrektor finansowa w międzynarodowej firmie produkcyjnej, posiada również wieloletnie doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych i przeprowadzaniu audytów podatkowych, doświadczony wykładowca akademicki i trener z obszaru prawa podatkowego i rachunkowości, w tym w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce, prowadzi także warsztaty praktyczne i szkolenia wewnętrzne dla pracowników działów finansowych i księgowych, autorka publikacji.
Program szkolenia:
- Procedura SME – zwolnienie podmiotowe:
-
- na czym polega procedura SME,
- jakie są korzyści z nowej procedury,
- kto może skorzystać,
- potrzeba skorzystania ze specjalnego numeru,
- specjalne możliwości w zakresie podatku naliczonego,
- zmiany w fakturowaniu w ramach zwolnienia,
- zawiadomienia i właściwość US.
- System kaucyjny – zmiany planowane na 2025 r.:
-
- wpływ nowych rozwiązań na podstawę opodatkowania,
- nowe obowiązki ewidencyjne,
- opodatkowanie zwrotu odpadów opakowaniowych,
- „podmiot wprowadzający produkty w opakowaniach na napoje”,
- nowe obowiązki w zakresie dokumentacji.
- Podatek od plastiku”:
-
- od kogo pobierany jest podatek i na jakich zasadach,
- opłata za jednorazowe opakowania w kontekście handlu detalicznego, hurtowego, punktów gastronomicznych.
- KSeF – zasady i terminy wprowadzenia – stan wiedzy na dzień szkolenia:
-
- obowiązkowe przystąpienie do systemu od 1 lutego 2026 r.
- podmioty zobowiązane do wejście od 1 kwietnia 2026 r.
- faktury konsumenckie (B2C) a KSeF.
- faktury z kas fiskalnych i faktury uproszczone wystawiane w dotychczasowej formie,
- moment wystawienia u sprzedawcy i powstanie obowiązku podatkowego,
- dzień wpływu do nabywcy faktury ustrukturyzowanej i prawo do odliczenia podatku naliczonego,
- KSeF a faktury dla zagranicznych kontrahentów,
- nadawanie/poszerzanie/odbieranie uprawnień,
- uwierzytelnianie się w systemie,
- możliwość bezpośredniego dostępu do faktur wystawianych w KSeF,
- fakturowanie w czasie awarii systemu po stronie podatnika lub po stronie Ministerstwa Finansów,
- liberalizacja sankcji i ich stosowanie,
- zasady zwrotu podatku naliczonego w ciągu 40 dni,
- dziesięcioletni okres przechowywania faktur w KSeF.
- Rodzaje faktur ustrukturyzowanych:
-
- format i elementy faktury ustrukturyzowanej – struktura logiczna FA 3,
- pola obowiązkowe w KSeF,
- pozycje opcjonalne,
- dane fakultatywne,
- zasady wprowadzania do obrotu e-faktury,
- faktury korygujące w KSeF,
- dane raportowane w JPK i KSeF.
- Darowizny i nieodpłatne przekazanie w firmie – wybrane problemy:
-
- pomoc powodzianom i stawka 0%,
- posiłki dla pracowników – nie tylko regeneracyjne,
- prezenty,
- gratisy,
- nagrody.
- Samochód osobowy w firmie:
-
- prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie i w trakcie eksploatacji,
- samochody wykorzystywane na podstawie umowy najmu,
- samochód prywatny w działalności gospodarczej,
- darowizny samochodów – wybrane przypadki.
- Koniec roku – niedobory zawinione i niezawinione na gruncie ustawy o VAT.
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2023, poz. 2175) - wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩🎓👨🎓🌞