Kurs odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
Przed pierwszymi zajęciami kursu każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
Czas trwania kursu – 18 godz. dydaktycznych, 4 dni
Harmonogram kursu (17.09.-29.09.2025):
17.09.2025 (ŚR), godz. 17:00-21:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
22.09.2025 (PN), godz. 17:00-20:15, 4 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
24.09.2025 (ŚR), godz. 17:00-20:15, 4 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
29.09.2025 (PN), godz. 17:00-21:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy).
Prowadzący kurs:
Rafał Bytnar – dyplomowany księgowy SKwP, posiadający licencję Ministra Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, główny księgowy z ponad 10-letnim stażem, absolwent Politechniki Rzeszowskiej oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Ramowy program kursu:
- Formy organizacyjno-prawne działalności gospodarczej w Polsce-klasyfikacja, cechy.
- Procedura zakładania działalności gospodarczej w Polsce-zasady i etapy rejestracji działalności oraz dokumentacja.
- Zryczałtowane podatki dochodowe - wady i zalety.
- Zasady ogólne – opodatkowanie według skali i podatek liniowy. Jakie są ograniczenia przy wyborze podatku liniowego? Wybór formy opodatkowania dochodu – symulacja.
- Kiedy prowadzić KPiR a kiedy księgi rachunkowe?
- Podatek VAT w działalności gospodarczej.
- Pozostałe podatki – PCC, akcyzowy, od nieruchomości, kiedy mogą wystąpić?
- Składki ZUS i NFZ dla rozpoczynających działalność gospodarczą.
- Formy zatrudnienia pracowników a składki ZUS.
Koszt uczestnictwa w kursie obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik kursu otrzymuje zaświadczenie ukończenia kursu zgodnie z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2023, poz. 2175) - wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji z kursu:
Warunkiem uczestnictwa w kursie jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w kursie prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł kursu.
UWAGA! Należność za udział w kursie prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem kursu, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji kursu.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja z kursu musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji kursu. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na zajęciach kursu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. kursu udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩🎓👨🎓🌞