Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 6 godz. dydaktycznych
Prowadząca szkolenie:
dr Małgorzata Rzeszutek – doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych. Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT . Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności : w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych. W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji.
Program szkolenia:
- Wycena początkowa środków transportu w przedsiębiorstwie, jakie dane wpisujemy do JPK ŚT?
- Ustalenie wartości początkowej nabytych środków transportu - samochodów ciężarowych, samochodów osobowych, ciagników, naczep, itp.
- Ogólne zasady ustalania ceny nabycia środka transportu.
- Zakup środka transportu w walucie obcej i rozliczenie różnic kursowych, jak ujmować zaliczki?
- Nabycie i inne formy pozyskania środków transportowych:
- Środek transportu otrzymany w formie aportu.
- Dotacje i dofinansowania do środków transportu - zasady opodatkowania.
- Środek transportu otrzymany nieodpłatnie - dokumentacja.
- Ujawnienie środków transportu.
- Wykup środka transportu z leasingu po zakończeniu umowy.
- Omówienie dokumentu przyjęcia środka transportu do używania - OT, Protokół przyjęcia.
- Amortyzacja środków transportu w przedsiębiorstwie, podział amortyzacji na podatkową i rachunkową w JPK ŚT:
- Termin rozpoczęcia amortyzacji.
- Ustalenie symbolu KŚT.
- Ustalenie stawek amortyzacyjnych dla celów bilansowych.
- Amortyzacja metodą liniową na przykładach.
- Amortyzacja metodą degresywną na przykładach.
- Obniżenie stawki amortyzacyjnej i wydłużenie okresu amortyzacji.
- Ostatni odpis amortyzacyjny przy sprzedaży środka transportu.
- Nakłady ponoszone na środek transportu w trakcie używania:
- Czy to remont czy ulepszenie środka transportu?
- Zakup części zamiennych do środków transportu - kiedy wystąpi ograniczenie w ujęciu w kosztach podatkowych?
- Ulepszenie zamortyzowanego środka transportu na przykładzie liczbowym.
- Wpływ zdarzenia losowego na wartość środka transportu - odszkodowanie od ubezpieczyciela i jego rozliczenie podatkowe.
- Nakłady na ulepszenie w obcym środku transportu.
- Rozchód i likwidacja środków transportu w przedsiębiorstwie:
- Ogólne zasady ewidencji rozchodu środków transportu.
- Udokumentowanie likwidacji środka transportu.
- Przychody i koszty związane ze sprzedażą i likwidacją środka transportu.
- Przekazanie środka transportu w formie darowizny- rozliczenie CIT, PIT i VAT
- Likwidacja środka transportu – sprzedaż /złomowanie.
- Kiedy wydatki na środki transportowe będą stanowiły ukryte zyski w przypadku podatników na estońskim CIT?
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2023, poz. 2175) - wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo.
Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩🎓👨🎓🌞