Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.
08.45-09:00 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest „poczekalnia”, która w momencie rozpoczęcia szkolenia zostanie przełączona na „pokój webinarowy”)
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 12 godz. dydaktycznych, 2 dni
Prowadzący szkolenie:
Marcin Otręba – absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii UW oraz studiów podyplomowych na kierunku Podatki w WSB we Wrocławiu; specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz zagadnieniami związanymi z kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej; posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego; wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu; trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej; doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach zajmując się podatkiem od towarów i usług; od 2020 roku związany z Kancelarią Staniek & Partners; od 2010 roku związany z WSB we Wrocławiu, w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego; w ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla: US z ramienia CEZMF, WSB, Wektor Wiedzy, Oddziałów SKwP, PTE czy Akademii Kształcenia Kadr; autor licznych publikacji dla biuletynu VAT wydawnictwa INFOR.
Cel szkolenia i korzyści dla uczestników:
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej, szczegółowej, teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu podatku od towarów i usług w obrocie międzynarodowym, zarówno przy eksporcie, jak i imporcie towarów oraz usług, a także raportowania obrotu międzynarodowego w nowym JPK_VAT. Ważnym atutem szkolenia jest omówienie aktualnego stanu prawnego oraz prowadzenie zajęć przez wieloletniego praktyka, specjalizującego się w tematyce podatku VAT.
Program szkolenia:
Dzień pierwszy:
- Zasady ogólne identyfikacji towarowych transakcji transgranicznych przy wywozie:
- Towary transportowane lub wysyłane za granicę o pojęcia ustawowe: eksport, WDT, dostawa towarów z montażem, itp.
- Transakcje łańcuchowe i transakcje trójstronne - zasady identyfikacji.
- Ogólne zasady raportowania i opodatkowania transakcji (stawka 0%, a raportowanie „poza VAT”, samonaliczenie przez nabywcę, potencjalne obowiązki rejestracji dla celów VAT w innych krajach.
- WDT a Brexit.
- WDT (quick fixes):
- Zasady dokumentowania WDT, ustawa a unijne rozporządzenie (znaczenie domniemania wywozu).
- Rozporządzenie unijne - zakres dokumentów.
- Ustawa o VAT - zakres dokumentów w tym dokumenty dodatkowe.
- Noty wyjaśniające Komisji Europejskiej z grudnia 2019 r. Dotyczące 2020 Quick Fixes w zakresie WDT.
- Orzecznictwo sądowe i przykładowe interpretacje (np. WDT a dostawa z montażem).
- Magazyny call-off stock:
- Co to jest magazyn call-off stock oraz dotychczasowe problemy z rozliczeniem.
- Aktualne zasady rozliczania podatku przy zastosowaniu procedury call-off stock.
- Zakres ewidencji prowadzonej przez podatnika przemieszczającego towary w ramach procedury.
- Noty wyjaśniające Komisji Europejskiej z grudnia 2019 r. Dotyczące 2020 Quick Fixes w zakresie magazynów call-off stock.
Dzień drugi:
- Transakcje łańcuchowe:
- Co to jest transakcja łańcuchowa w rozumieniu przepisów o VAT.
- Identyfikacja transakcji łańcuchowych - transakcje łańcuchowe a WDT.
- Obowiązki podmiotów uczestniczących w transakcji łańcuchowe.
- Noty wyjaśniające Komisji Europejskiej z grudnia 2019 r. Dotyczące 2020 Quick Fixes w zakresie transakcji łańcuchowych.
- WNT:
- Zasady ogólne - towary transportowane z zagranicy a pojęcia ustawowe: import, WNT, dostawa z montażem.
- Magazyn call-off stock - obowiązki nabywcy.
- Obowiązek podatkowy oraz obowiązki ewidencyjne.
- Podstawa opodatkowania.
- Wiążąca informacja stawowa jako narzędzie do właściwej oceny opodatkowania przywozu towarów w sytuacjach wątpliwych.
- Transgraniczne świadczenie usług.
- WNT a Brexit.
- Usługi transgraniczne:
- Miejsce świadczenia - fikcja ustawowa - zasady ogólne.
- Import i „eksport” usług.
- Zasady szczególne dla wybranych rodzajów usług:
- Usługi na nieruchomościach ze szczególnym uwzględnieniem Not Wyjaśniających Komisji Europejskiej w sprawie miejsca świadzenia tego typu usług.
- Usługi świadczone dla podmiotów nie podatników.
- Usługi transportowe.
- Stałe miejsce prowadzenia działalności dla celów VAT a obowiązki rejestracyjne i ryzyka świadczącego.
- Raportowanie obrotu międzynarodowego w nowym JPK_VAT:
- “Likwidacja” deklaracji, a rozszerzenie zakresu danych do raportowania.
- Zmiana struktury JPK.
- Nowe dane i kody raportowe istotne dla transakcji transgranicznych.
- Nowe sankcje w przypadku błędów.
- Zakres i terminy korekt przy autokontroli.
- Terminy.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z rozporządzeniem MEN z dn. 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!