search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Katowice
Typ:
Szkolenie ONLINE
Tryb:
Dzienny
Opłata:
480,- zł od osoby
445,- zł od osoby - cena dla członków SKwP

Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.
08.45-09:00 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest „poczekalnia”, która w momencie rozpoczęcia szkolenia zostanie przełączona na „pokój webinarowy”)
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 12 godz. dydaktycznych, 2 dni

Prowadzący szkolenie:

Marcin Otręba – absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii UW oraz studiów podyplomowych na kierunku Podatki w WSB we Wrocławiu; specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz zagadnieniami związanymi z kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej; posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego; wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu; trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej; doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach zajmując się podatkiem od towarów i usług; od 2020 roku związany z Kancelarią Staniek & Partners; od 2010 roku związany z WSB we Wrocławiu, w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego; w ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla: US z ramienia CEZMF, WSB, Wektor Wiedzy, Oddziałów SKwP, PTE czy Akademii Kształcenia Kadr; autor licznych publikacji dla biuletynu VAT wydawnictwa INFOR.

Cel szkolenia i korzyści dla uczestników:

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej, szczegółowej, teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu podatku od towarów i usług w obrocie międzynarodowym, zarówno przy eksporcie, jak i imporcie towarów oraz usług, a także raportowania obrotu międzynarodowego w nowym JPK_VAT. Ważnym atutem szkolenia jest omówienie aktualnego stanu prawnego oraz prowadzenie zajęć przez wieloletniego praktyka, specjalizującego się w tematyce podatku VAT.

Program szkolenia:

Dzień pierwszy:

  1. Zasady ogólne identyfikacji towarowych transakcji transgranicznych przy wywozie:
    1. Towary transportowane lub wysyłane za granicę  o pojęcia ustawowe: eksport, WDT, dostawa towarów z montażem, itp.
    2. Transakcje łańcuchowe i transakcje trójstronne - zasady identyfikacji.
    3. Ogólne zasady raportowania i opodatkowania transakcji (stawka 0%, a raportowanie „poza VAT”, samonaliczenie przez nabywcę, potencjalne obowiązki rejestracji dla celów VAT w innych krajach.
    4. WDT a Brexit.
  2. WDT (quick fixes):
    1. Zasady dokumentowania WDT, ustawa a unijne rozporządzenie (znaczenie domniemania wywozu).
    2. Rozporządzenie unijne - zakres dokumentów.
    3. Ustawa o VAT - zakres dokumentów w tym dokumenty dodatkowe.
    4. Noty wyjaśniające Komisji Europejskiej z grudnia 2019 r. Dotyczące 2020 Quick Fixes w zakresie WDT.
    5. Orzecznictwo sądowe i przykładowe interpretacje (np. WDT a dostawa z montażem).
  3. Magazyny call-off stock:
    1. Co to jest magazyn call-off stock oraz dotychczasowe problemy z rozliczeniem.
    2. Aktualne zasady rozliczania podatku przy zastosowaniu procedury call-off stock.
    3. Zakres ewidencji prowadzonej przez podatnika przemieszczającego towary w ramach procedury.
    4. Noty wyjaśniające Komisji Europejskiej z grudnia 2019 r. Dotyczące 2020 Quick Fixes w zakresie magazynów call-off stock.

Dzień drugi:

  1. Transakcje łańcuchowe:
    1. Co to jest transakcja łańcuchowa w rozumieniu przepisów o VAT.
    2. Identyfikacja transakcji łańcuchowych - transakcje łańcuchowe a WDT.
    3. Obowiązki podmiotów uczestniczących w transakcji łańcuchowe.
    4. Noty wyjaśniające Komisji Europejskiej z grudnia 2019 r. Dotyczące 2020 Quick Fixes w zakresie transakcji łańcuchowych.
  2. WNT:
    1. Zasady ogólne - towary transportowane z zagranicy a pojęcia ustawowe: import, WNT, dostawa z montażem.
    2. Magazyn call-off stock - obowiązki nabywcy.
    3. Obowiązek podatkowy oraz obowiązki ewidencyjne.
    4. Podstawa opodatkowania.
    5. Wiążąca informacja stawowa jako narzędzie do właściwej oceny opodatkowania przywozu towarów w sytuacjach wątpliwych.
    6. Transgraniczne świadczenie usług.
    7. WNT a Brexit.
  3. Usługi transgraniczne:
    1. Miejsce świadczenia - fikcja ustawowa - zasady ogólne.
    2. Import i „eksport” usług.
    3. Zasady szczególne dla wybranych rodzajów usług:
      • Usługi na nieruchomościach ze szczególnym uwzględnieniem Not Wyjaśniających Komisji Europejskiej w sprawie miejsca świadzenia tego typu usług.
      • Usługi świadczone dla podmiotów nie podatników.
      • Usługi transportowe.
    4. Stałe miejsce prowadzenia działalności dla celów VAT a obowiązki rejestracyjne i ryzyka świadczącego.
  4. Raportowanie obrotu międzynarodowego w nowym JPK_VAT:
    1. “Likwidacja” deklaracji, a rozszerzenie zakresu danych do raportowania.
    2. Zmiana struktury JPK.
    3. Nowe dane i kody raportowe istotne dla transakcji transgranicznych.
    4. Nowe sankcje w przypadku błędów.
    5. Zakres i terminy korekt przy autokontroli.
    6. Terminy.

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:

Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z rozporządzeniem MEN z dn. 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wysłane drogą e-mail.

Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.

Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.

Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736

Wymagania sprzętowe:

  • Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
  • System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
  • Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Głośniki lub słuchawki

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!

ul. Sokolska 3
40-084 Katowice

tel. 32 253 89 14
tel. 32 253 87 36
tel. 506 573 863
fax 32 253 87 09

biuro@katowice.skwp.pl

PKO BP SA O/Katowice 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123