Kurs odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting lub z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed rozpoczęciem kursu każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
Czas trwania kursu – 30 godz. dydaktycznych, 6 dni
Kurs jest organizowany w trybie:
- popołudniowym (po 5 godz. dydaktycznych) w godz. 16.30-20.30 (w tym przerwa 15 min.) lub
- popołudniowo-sobotnim (z przewagą zajęć popołudniowych, po 5 godz. dydaktycznych), w tygodniu w godz. 16:30-20:30 (w tym przerwa 15 min.), w soboty w godz. 09:00-13:00 (w tym przerwa 15 min.).
Harmonogram kursu (10.10.-29.10.2025):
- 10.10.2025 (PT), godz. 16:30-20:30, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 11.10.2025 (S), godz. 09:00-13:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 15.10.2025 (ŚR), godz. 16:30-20:30, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 22.10.2025 (ŚR), godz. 16:30-20:30, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 25.10.2025 (S), godz. 09:00-13:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 29.10.2025 (ŚR), godz. 16:30-20:30, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy).
Prowadząca kurs:
Katarzyna Racka – doświadczony specjalista, ekspert z zakresu analizy i eksploracji danych, nauczyciel akademicki, trener, wykładowca licznych szkoleń i kursów oraz autor licznych publikacji naukowych; absolwentka Wydziału Matematyki Uniwersytetu Łódzkiego, kierunku Matematyka, specjalności Informatyka oraz studiów podyplomowych w zakresie Big Data – przetwarzanie i analiza dużych zbiorów danych na Politechnice Warszawskiej, Wydziale Elektroniki i Technik Informatycznych.
Cel kursu:
Kurs jest skierowany do osób, które w swojej codziennej pracy mają styczność z danymi. Celem kursu jest nabycie praktycznych umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystania narzędzia Power BI do analizy danych, tworzenia interaktywnych raportów oraz ich wizualizacji. Uczestnicy nauczą się wykorzystywać Power BI do podejmowania świadomych decyzji biznesowych w oparciu o aktualne i precyzyjne dane pochodzące z różnych źródeł.
Program kursu:
I. Wprowadzenie do Power BI i import danych:
1. Wprowadzenie do Power BI:
- Co to jest Power BI i do czego służy?
- Pobieranie i instalacja Power BI Desktop.
2. Interfejs Power BI:
- Omówienie okna Power BI Desktop.
- Nawigacja po interfejsie.
3. Import danych:
- Łączenie z różnymi źródłami danych.
- Przegląd danych w Edytorze zapytań.
- Podstawowe informacje o Edytorze Power Query.
- Podstawowe transformacje danych w Edytorze Power Query.
II. Modelowanie danych i formatowanie:
1. Modelowanie danych:
- Tworzenie relacji między tabelami.
- Tabele wymiarów i faktów.
- Kolumny obliczeniowe.
2. Formatowanie kolumn:
- Zmiana typów danych.
- Formatowanie dat, liczb i tekstu.
- Dodawanie kolumn niestandardowych.
III. Wizualizacja danych - raporty danych:
1. Raporty:
- Tworzenie podstawowych wizualizacji (wykresy kolumnowe, liniowe, kołowe).
- Dodawanie tytułów, etykiet i legend.
- Tworzenie tabel i macierzy.
2. Interakcje między wizualizacjami:
- Filtrowanie i wyróżnianie danych.
- Używanie fragmentatorów.
IV. Przekształcanie danych w Edytorze Power Query - zaawansowane transformacje danych:
- Usuwanie duplikatów.
- Łączenie zapytań (scalanie i dołączanie).
- Grupowanie i agregowanie danych.
- Kolumny warunkowe.
- Funkcje tekstowe i funkcje daty.
- Wprowadzenie do języka M.
V. Formatowanie warunkowe i zaawansowane funkcje:
1. Formatowanie warunkowe:
- Reguły formatowania do wizualizacji.
- Wyróżnianie kluczowych danych.
2. Zaawansowane funkcje:
- Szybkie miary.
- Podstawy języka DAX.
VI. Zaawansowane wizualizacje i filtry:
1. Zaawansowane wizualizacje - Mapy, wykresy rozrzutu, wykresy wstążkowe.
2. Panel filtrów:
- Filtrowanie na poziomie wizualizacji, strony i raportu.
- Zaawansowane opcje filtrowania.
Koszt uczestnictwa w kursie obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2023, poz. 2175) - wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji z kursu:
Warunkiem uczestnictwa w kursie jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w kursie prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł kursu.
UWAGA! Należność za udział w kursie prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem kursu, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji kursu.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja z kursu musi nastąpić (w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji kursu. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na zajęciach kursu nie zwalnia z konieczności dokonania opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. kursu udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
- Program Microsoft Excel, preferowana wersja 365
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩🎓👨🎓🌞