Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 8 godz. dydaktycznych
Prowadzący szkolenie:
Zuzanna Świerc – doświadczony menedżer i główny księgowy samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, specjalista w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i rachunkowości podmiotów leczniczych, autorka publikacji z zakresu finansów i rachunkowości podmiotów leczniczych, doktorantka i wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, wieloletni wykładowca szkoleń dla kadry zarządzającej i księgowych podmiotów leczniczych, w tym organizowanych przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. Jako trener ceniona jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.
Program szkolenia:
- Rachunek przepływów pieniężnych – podstawowe informacje i zasady ogólne dotyczące RPP:
- podstawy prawne sporządzania rachunku przepływów pieniężnych: regulacje międzynarodowe i krajowe – KSR 1 i MSR 7,
- cele i istota rachunku przepływów pieniężnych,
- środki pieniężne i ich ekwiwalenty,
- najczęściej popełnianie błędy przy bilansowej prezentacji środków pieniężnych i innych aktywów pieniężnych,
- metody sporządzania cash flow – bilansowe prawa wyboru i ich konsekwencje w praktyce.
- Metoda bezpośrednia sporządzania rachunku przepływów pieniężnych:
- istota metody bezpośredniej,
- organizacja systemu finansowo księgowego do przygotowania cash flow metodą bezpośrednią,
- sporządzenie rachunku przepływów pieniężnych metodą bezpośrednią – CASE STUDY.
- Metoda pośrednia sporządzania rachunku przepływów pieniężnych:
- istota metody pośredniej,
- wynik finansowy (netto/brutto) oraz bilansowe zmiany stanu jako punkt wyjścia do sporządzenia cash flow,
- działalność operacyjna: CASE STUDY – korekty wyniku finansowego.
- Elementy wspólne:
- działalność inwestycyjna:
- nabycie i zbycie środków trwałych,
- likwidacje i niedobory inwentaryzacyjne w środkach trwałych,
- nabycie i zapłata środków trwałych na przełomie lat,
- zasady prezentacji środków trwałych nabytych w ramach leasingu,
- działalność finansowa:
- zasady specyfikacji bilansowej zmiany stanu kredytów i pożyczek,
- zasady ujmowania i rozliczania dotacji.
- Pozycje podsumowujące w Cash flow:
- przepływy pieniężne netto,
- bilansowa zmiana stanu środków pieniężnych,
- środki pieniężne na początek okresu,
- środki pieniężne na koniec okresu,
- przyczyny niezgodności stanu środków pieniężnych wykazanych w bilansie ze stanem wykazanym w cash flow.
- Analiza i interpretacja danych w cash flow – CASE STUDY.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z rozporządzeniem MEN z dn. 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!