Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 8 godz. dydaktycznych
Prowadzący szkolenie:
mec. Hubert Grzyb – adwokat, doradca podatkowy, ekspert w zakresie podatku od towarów i usług (VAT). Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT na rzecz polskich oraz zagranicznych firm. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Przeprowadził ok. 500 szkoleń, w tym m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zdobycie i utrwalenie przez uczestników wiedzy na temat jak poprawnie rozliczać VAT w obrocie międzynarodowym, z uwzględnieniem zmian w tym obszarze od 1.01.2025 roku. Szkolenie oparte jest o przydatne przykłady z praktyki doradczej prowadzącego, najnowsze orzecznictwo krajowe i unijne oraz interpretacje fiskusa.
Program szkolenia:
1. Procedura SME - zmiany od 1.01.2025 roku:
- Dla kogo jest nowa procedura?
- Możliwość skorzystania ze zwolnienia z VAT w innym państwie UE.
- Jakie są warunki zwolnienia?
- Jak wystąpić o zwolnienie?
- Fakturowanie w ramach SME.
- Odliczanie VAT w ramach SME.
- Obowiązki sprawozdawcze.
- Procedura SME a pakiet OSS.
- Zakupy od firm unijnych korzystających z SME w Polsce. Jak ujmować w JPK_VAT? Czy rozpoznawać import usług i WNT?
- Nowa strona do sprawdzania kontrahentów SME on the Web.
2. Świadczenie usług w obrocie międzynarodowym:
- Nowe zasady ustalania miejsca świadczenia usługi, gdy obecność usługobiorcy jest wirtualna.
- Definicja importu i eksportu usług.
- Obciążenia z zagranicy niebędące importem usług.
- Moment powstania obowiązku podatkowego.
- Zaliczki na poczet importu i eksportu usług.
- Odliczanie VAT od importu usług.
- Rozliczanie korekt.
- Import i eksport usług a KSeF.
- Prawidłowe ujęcie w JPK VAT.
3. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT):
- WDT - istota rzeczy.
- Warunki formalne.
- Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów własnych i wyłączenia.
- Moment powstania obowiązku podatkowego.
- Podstawa opodatkowania oraz korekty WDT.
- Jak dokumentować wywóz i bezpiecznie stosować stawkę 0%?
- Błędy w informacji podsumowującej a stawka 0%.
4. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT):
- Istota WNT.
- Warunki podmiotowe.
- Nabycia wyłączone z WNT.
- Moment powstania obowiązku podatkowego.
- Co zrobić, gdy dostawca rozlicza transakcję inaczej niż polski nabywca?
- Odliczanie VAT naliczonego od WNT.
- Korekta WNT. Prawidłowy kurs waluty.
- Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów własnych. Ujęcie. Podstawa opodatkowania.
5. Eksport towarów:
- Definicja i warunki wystąpienia eksportu towarów.
- Eksport bezpośredni i eksport pośredni.
- Dokumentacja do stawki 0 %.
- Dokumenty inne niż IE-599, czy dają prawo do stawki 0 %?
- Moment powstania obowiązku podatkowego. Znaczenie reguł INCOTERMS.
- Zasady rozliczenia stawki 0 % przy eksporcie towarów.
- Zaliczki na poczet eksportu towarów.
- Korekta eksportu towarów.
6. Dostawa towarów, dla której podatnikiem jest nabywca:
- Czym to się różni od WNT?
- Kiedy taka dostawa występuje w praktyce?
- Warunki formalne istotne dla polskiego nabywcy.
- Zaliczki na poczet dostaw, dla której podatnikiem jest nabywca.
- Jak ująć w deklaracji VAT? Moment VAT.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2023, poz. 2175) - wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩🎓👨🎓🌞