search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
18.05.2021
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Dzienny
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- zł od osoby - cena dla członków SKwP

Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 6 godz. dydaktycznych

Prowadzący szkolenie:

Lech Janicki – prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, od kilkunastu lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną, specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich, autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego, w tym organizowanych przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. Jako trener ceniony jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.

Opis szkolenia:

Są pewne wydatki, których nigdy nie zaliczymy do kosztów podatkowych. Czasem są one wprost wymienione w katalogu tzw. NKUP (art. 16 PDOP i 23 PDOF), a czasem wynika to z zupełnie innych przyczyn (brak zapłaty kontrahentowi, płatność na konto spoza białej listy, brak MPP, płatność zrobiona gotówką. Niekiedy koszt podatkowy może być podważony z uwagi na słabe udokumentowanie wykonania usługi (często przy usługach niematerialnych). Również otrzymanie dotacji, refundacji czy wypłat z Tarczy antykryzysowej generuje pytania o zaliczenie sfinansowanych nimi wydatków do kosztów firmy. Sytuacji, gdy dany wydatek nie może być zaliczony do kosztów podatkowych są tysiące, ale części z nich pojawia się dość regularnie, zarówno w małych jak i dużych firmach. Warto zebrać je w jednym miejscu i usystematyzować, zwłaszcza w kontekście podatkowego zamknięcia roku 2024r., gdzie szereg wydatków firmowych nie może stanowić kosztu uzyskania przychodu z uwagi na wyłączenia w ustawach o CIT i PIT.

Program szkolenia:

  1. NKUP-y, czyli wydatki, których nie zaliczymy do kosztów podatkowych – dynamiczny temat, najnowsze orzecznictwo, zmiana stanowisk skarbówki w wielu tematach.
  2. NKUP-y wynikające ze zmian podatkowych 2022-2024:
    1. Zakaz amortyzacji budynków i lokali mieszkalnych (w tym problem z rozliczaniem remontów i inwestycji w obcych ŚT)
    2. Koszty „pracy na czarno”
    3. Odsunięta amortyzacja
    4. Składka zdrowotna przedsiębiorcy
  1. Problematyczne „koszty podatkowe” w CIT Estońskim (wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą, ukryte zyski, reprezentacja, darowizny, jakich wydatków należy unikać w 2025 r.?).
  2. „Faktura to nie wszystko” - dokumentowanie wykonania usług niematerialnych dla bezpieczeństwa kosztów w firmie (np. przy usługach doradczych, reklamowych, zarządczych, kontrolnych itp.).
  3. Bogaty katalog NKUP-ów w CIT (art. 16) i PIT (art. 23) :
    1. Wydatki reprezentacyjne
    2. Prezenty dla kontrahentów, wycieczki, bankiety, eventy, paczki świąteczne itp.
    3. Samochody osobowe (150 tys. zł, 75 % kosztów eksploatacyjnych, ubezpieczenia)
    4. Wynajem droższych pojazdów
    5. Prywatne samochody w firmie
    6. Straty w środkach trwałych
    7. Działalność socjalna
    8. Darowizny
    9. Wartość pracy własnej
    10. Podatek WHT w określonych sytuacjach
    11. Kary, grzywny, odszkodowania, opłaty sankcyjne, BHP, higiena pracy
    12. Kary i odszkodowania związane z niewykonaniem umów/wadami/zwłoką itp.
    13. Nieściągalne wierzytelności
    14. Składki na rzecz organizacji
    15. Jednostronne świadczenia na rzecz udziałowców, akcjonariuszy.
    16. Niektóre wydatki na rzecz Rady Nadzorczej
    17. Niektóre wydatki związane z podróżami osób nie będących pracownikami
    18. Zwrot ponad kilometrówkę
    19. Niektóre wydatki pracownicze
    20. Wydatki sfinansowane dotacjami zwolnionymi z CIT/PIT
    21. Koszty działalności statutowej
    22. NKUPy w stowarzyszeniach i ich opodatkowanie
    23. Inne (mniej popularne NKUP-y)
    24. Podatkowe i bilansowe różnice w „kosztach”firmowych.
  1. Wydatki na rzecz pracowników, współpracowników, B2B i kadry zarządzającej – kiedy stanowią NKUP a kiedy można bez przeszkód zaliczać je do kosztów.
  2. Ulga na złe długi a wyłączenie nieopłaconego wydatku z kosztów podatkowych.
  3. Biała lista VAT, split payment oraz płatności gotówkowe - czyli kiedy zły sposób zapłaty wyklucza koszty podatkowe?
  4. Koszty finansowania dłużnego w firmie i limitacja odsetek w kosztach firmy po zmianach Polskiego Ładu.
  5. Podatek u źródła (WHT) – kiedy jest NKUP-em?

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:

Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2023, poz. 2175) - wysłane drogą e-mail.

Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.

Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.

Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736

Wymagania sprzętowe:

  • Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
  • System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
  • Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Głośniki lub słuchawki

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻

KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩‍🎓👨‍🎓🌞

ul. Sokolska 3
40-084 Katowice

tel. 32 253 89 14
tel. 32 253 87 36
tel. 506 573 863
fax 32 253 87 09

biuro@katowice.skwp.pl

PKO BP SA O/Katowice 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123