search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
30.06.2021
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Dzienny
Opłata:
460,- zł od osoby
415,- zł od osoby - cena dla członków SKwP

Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 8 godz. dydaktycznych

Prowadzący szkolenie:

mec. Hubert Grzyb – adwokat, doradca podatkowy, ekspert w zakresie podatku od towarów i usług (VAT). Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT na rzecz polskich oraz zagranicznych firm.  Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Przeprowadził ok. 500 szkoleń, w tym m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.

Program szkolenia:

I. JPK_CIT:

  1. Na czym polega nowy obowiązek i jaki jest jego cel?
  2. Od kiedy wchodzą w życie nowe obowiązki? Harmonogram wdrożenia:
  • Termin dla dużych podatników CIT.
  • Termin dla pozostałych podatników CIT.
  • Termin dla podatników PIT.
  1. JPK_KR_PD (JPK Księgi Rachunkowe Podatek Dochodowy):
  • Dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe.
  • Numer NIP kontrahenta.
  • Numer KSeF.
  • Znaczniki identyfikujące konta księgowe zgodnie z wykazem (słowniczkiem) od MF.
  • Wysokość różnicy pomiędzy wynikiem finansowym a wynikiem podatkowym.
  • Wyłączenie z raportowania za 2025 r.
  1. JPK_ŚT_KR (JPK Środki Trwałe Księgi Rachunkowe):
  • Data nabycia i data przyjęcia do używania.
  • Znacznik rodzaju dokumentu stwierdzającego nabycie/wytworzenie.
  • Nazwa ŚT/WNiP. Symbol KŚT.
  • Metoda amortyzacji.
  • Stawka amortyzacyjna podatkowa i rachunkowa.
  • Stawka amortyzacyjna podatkowa po korekcie.
  • Wartość początkowa podatkowa i rachunkowa.
  • Zaktualizowana wartość początkowa podatkowa i rachunkowa.
  • Zaktualizowana kwota odpisów amortyzacyjnych podatkowa i rachunkowa.
  • Zmiana wartości początkowej podatkowej oraz rachunkowej: (+) zwiększenie; (-) zmniejszenie.
  • Kwota odpisów amortyzacyjnych wg stanu na ostatni dzień roku poprzedzającego rozpoczęcie ewidencji.
  • Częstotliwość odpisu.
  • Wysokość odpisu amortyzacyjnego podatkowego - niestanowiącego kosztu uzyskania przychodu.
  • Suma odpisów amortyzacyjnych podatkowych i rachunkowych dla danego roku podatkowego.
  • Suma odpisów amortyzacyjnych podatkowych i rachunkowych narastająco w całym okresie amortyzacji.
  • Data likwidacji/zbycia/stwierdzenia niedoboru/kradzieży.
  • Znacznik przyczyny wykreślenia z ewidencji.
  • Nr KSeF faktury dokumentującej zbycie ŚT/WNiP
  • Wyłączenia z obowiązku raportowania za 2025 r.
  1. Problemy praktyczne:
  • Czy nowe dane podaje się w odniesieniu do poszczególnych transakcji ujętych w księgach rachunkowych czy zbiorczo?
  • Jakie księgi należy przenieść do schemy JPK CIT?
  • Jak pozyskać dane historyczne wymagane w JPK_ŚT_KR, które na moment wprowadzenia do ewidencji ŚT i WNiP nie były wymagane?
  • Rozmiar pliku. Czy będzie można dzielić plik JPK CIT?
  • Znaczniki dla przychodów wolnych od podatku.
  • Zmiana danych w księgach rachunkowych po 31 marca a przed zatwierdzeniem SF. Czy trzeba korygować JPK CIT?
  • Czy trzeba raportować konta pozabilansowe?

II. Minimalny podatek dochodowy:

  1. Podatnicy podatku minimalnego.
  2. Obliczenie podatku minimalnego.
  3. Zasady płacenia podatku minimalnego.
  4. Wyłączenia od podatku minimalnego.

III. Podatek od nieruchomości – zmiany 2025 r.:

  1. Pojęcie budynku w dotychczasowej ustawie i po zmianach.
  2. Pojęcie budowli obecnie i po zmianach – ważne modyfikacje.
  3. Wyłączenie z opodatkowania niewielkich obiektów.
  4. Ograniczenia od 2025 r. w stosowaniu zwolnień z opodatkowania.
  5. Zasady składania deklaracji w 2025 r.

IV. KSeF – nowy projekt i nowa schema:

  1. Etapowe wprowadzanie KSeF.
  2. Odroczenie terminów niektórych obowiązków.
  3. Faktury konsumenckie w KSeF.
  4. Nowa struktura faktury – FA(3).

V. Inne zmiany w podatkach od 2025 r.:

  1. Składka zdrowotna w 2025 r. i założenia na 2026 r.
  2. Zmiany VAT.

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:

Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2023, poz. 2175) - wysłane drogą e-mail.

Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.

Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.

Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736

Wymagania sprzętowe:

  • Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
  • System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
  • Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Głośniki lub słuchawki

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻

KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩‍🎓👨‍🎓🌞

ul. Sokolska 3
40-084 Katowice

tel. 32 253 89 14
tel. 32 253 87 36
tel. 506 573 863
fax 32 253 87 09

biuro@katowice.skwp.pl

PKO BP SA O/Katowice 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123