search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
27.01.2022
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Dzienny
Opłata:
370,- zł od osoby
350,- zł od osoby - cena dla członków SKwP

Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 7 godz. dydaktycznych

Prowadząca szkolenie:

Tomasz Wojewoda – doradca podatkowy, ekspert z zakresu prawa podatkowego, były pracownik Ministerstwa Finansów oraz Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie; konsultant podatkowy w renomowanych firmach, autor ponad 300 publikacji i artykułów z zakresu prawa podatkowego; wykładowca z ponad 20 letnim doświadczeniem w zakresie VAT oraz podatków dochodowych.

Program szkolenia:

I. Zmiany, od 1 stycznia 2025 r., w zakresie składki zdrowotnej: obniżenie minimalnej podstawy wymiaru składki zdrowotnej, wyłączenie z podstawy wymiaru sprzedaży środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych itp.

II. Zmiany od 1 stycznia 2025 r. w zakresie PIT i CIT:
1. „Kasowy PIT” wprowadzenie możliwości wyboru przez przedsiębiorców kasowej metody rozliczania przychodów i kosztów uzyskania przychodów, warunki stosowania, zasady rozliczeń.
2. Zmiany w rozporządzeniu MF w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
3. Nowa ulga z tytułu zatrudnienia żołnierzy Obrony Terytorialnej lub Aktywnej Rezerwy – limity odliczeń, zasady korzystania z ulgi itp.
4. Podwyższenie limitu przychodów obligującego do prowadzenia ksiąg rachunkowych przez osoby fizyczne i spółki osobowe.
5. Podwyższenie limitów kwotowych warunkujących konieczność objęcia rocznego sprawozdania finansowego badaniem przez firmę audytorską.
6. Wprowadzenie, od 1 stycznia 2025 r., obowiązku składania JPK_CIT (JPK_KR_PD) po zakończeniu roku podatkowego (obrotowego) bez wezwania ze strony urzędu skarbowego, dla wybranych kategorii największych podatników podatku dochodowego od osób prawny.

III. Wygaśnięcie, od 1 stycznia 2024 r., czasowego zwolnienia z obowiązku rozliczania i opłacania minimalnego podatku dochodowego od osób prawnych przez spółki oraz podatkowe grupy kapitałowe, które w roku podatkowym poniosły stratę albo osiągnęły udział dochodów w przychodach w wysokości nie większej niż 2%. Zasady obliczania i opłacania minimalnego podatku dochodowego za 2024 r.

IV. Zmiany od 1 stycznia 2025 r. w zakresie VAT:
1. Nowe rozporządzenie MF w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.
2. Wprowadzenie możliwości korzystania przez polskich podatników ze zwolnienia podmiotowego, dla tzw. drobnych przedsiębiorców, w innych krajach UE (procedura SME) – warunki stosowania zwolnienia, obowiązki sprawozdawcze, zasady rozliczeń.
3. Wprowadzenie możliwości korzystania ze zwolnienia podmiotowego w Polsce przez podatników z innych państw Unii Europejskiej - warunki stosowania zwolnienia, obowiązki sprawozdawcze, przepisy przejściowe.
4. Zmiany w zakresie wliczania wartości WDT do limitu zwolnienia podmiotowego w Polsce (200.000 zł rocznie).
5. Zmiany w zakresie ustalania, w obrocie międzynarodowym, miejsca świadczenia usług wstępu na imprezy kulturalne, artystyczne, sportowe, naukowe, edukacyjne, rozrywkowe itp. w przypadku gdy obecność na nich jest wirtualna – zasady rozliczania eksportu i importu usług.
6. Odroczenie obowiązku zapewnienia współpracy kasy rejestrującej on line z terminalem płatniczym.
7. Nowe zasady, od 1 października 2025 r., rozliczania kaucji za opakowania w związku z wejściem w życie systemu kaucyjnego w Polsce.

V. Bieżące problemy i zagadnienia:
1. Zasady rozliczania kosztów w czasie (moment zaliczania wydatków do kup, koszty bezpośrednie i pośrednie, rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych, koszty zapłacone i poniesione, ubezpieczenia, licencje, certyfikaty, atesty, czynsz inicjalny w umowach leasingowych, remonty, usługi wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, zaliczki itp.).
2. Zasady dokumentowania kosztów uzyskania przychodów.
3. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę, sponsoring, udział w targach i imprezach reklamowych oraz sprzedaż premiową. Obowiązek składania PIT – 11 w przypadku nieodpłatnych świadczeń dla kontrahentów oraz sytuacje, w których firmy nie muszą składać tych informacji.
4. Wydatki na nabycie programów komputerowych – zasady zaliczania bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów, programy komputerowe nie zaliczane do wartości niematerialnych i prawnych, przypadki gdy nie powstaje obowiązek poboru podatku u źródła.
5. Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady - warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.
6. Świadczenia na rzecz pracowników – zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych, zasady opodatkowania przychodów u pracowników, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
7. Zasady potrącania podatku naliczonego, odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.) bez obowiązku wystawiania noty korygującej lub faktury korygującej oraz z faktur wystawionych przez podmioty nie zarejestrowane jako podatnik VAT.
8. Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego – odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki, ceny, wartości lub ilości towarów, niedobory, straty, zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, zakup alkoholu.
9. Rozliczanie zaliczek w obrocie krajowym i międzynarodowym, moment powstania obowiązku podatkowego, zaliczki nie podlegające opodatkowaniu VAT – em, nadpłaty, obligatoryjne elementy faktury zaliczkowej oraz przypadki kiedy podatnik nie musi wystawiać takich faktur.
10. Zasady rozliczania przez sprzedawcę i nabywcę faktur korygujących - dokumentowanie, terminy i warunki dokonania korekty itp.
11. Czynności nieodpłatne: użyczenia, prezenty, nagrody, przekazanie i zużycie towarów oraz świadczenie usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, prezenty o małej wartości, drukowane materiały reklamowe bądź informacyjne, próbki, świadczenia na rzecz pracowników, świadczenia finansowane z ZFŚS, świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.), darowizny, świadczenie usług bez pobrania należności – zasady rozliczania na gruncie VAT.
12. Odpowiedzi na pytania uczestników.

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:

Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2023, poz. 2175) - wysłane drogą e-mail.

Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.

Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.

Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736.

Wymagania sprzętowe:

  • Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
  • System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
  • Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Głośniki lub słuchawki

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻

KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩‍🎓👨‍🎓🌞

ul. Sokolska 3
40-084 Katowice

tel. 32 253 89 14
tel. 32 253 87 36
tel. 506 573 863
fax 32 253 87 09

biuro@katowice.skwp.pl

PKO BP SA O/Katowice 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123