Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 8 godz. dydaktycznych
Prowadzący szkolenie:
Dariusz Polakowski – absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy.
Program szkolenia:
- Weryfikacja danych kontrahenta przed dokonaniem sprzedaży lub zakupu
(„biała lista” – należyta staranność):- weryfikacja dostawcy, odbiorcy,
- weryfikacja kontrahenta zagranicznego,
- należyta staranność – wytyczne MF,
- płatności gotówkowe i przelewy - limity,
- mechanizm podzielonej płatności (MPP),
- wartość transakcji a wartość faktury,
- odpowiedzialność solidarna.
- Faktura VAT – zasady fakturowania w 2024 roku:
- zasady i terminy wystawiania faktur,
- elementy faktury,
- sytuacje w jakich dopuszcza się anulowanie faktury, korekta faktury do „zera”, faktura do paragonu,
- rodzaje faktur,
- procedura i dokumentacja potwierdzająca dokonanie korekty zmniejszającej podstawę opodatkowania (wyjątki),
- korekty zwiększające wartość sprzedaży,
- faktury potwierdzające otrzymanie zaliczki, faktury rozliczeniowe,
- faktury „pro-forma”,
- faktury wadliwe, nierzetelne,
- „refakturowanie” nakładów, dokumentacja, terminy, stawki VAT przy refakturowaniu,
- różnica pomiędzy refakturowaniem a zwrotem kosztów,
- konsekwencje karne i karno-skarbowe za wystawianie wadliwych lub nierzetelnych faktur.
- KSeF - faktura ustrukturyzowana (fakultet):
- system KSeF,
- zasady wystawiania faktur w KSeF,
- pojęcie faktury ustrukturyzowanej,
- uprawnienia do pracy w KSeF,
- sporządzenie, wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
- wysyłka wsadowa i interaktywna,
- akceptacja odbiorcy e-faktur i faktur ustrukturyzowanych,
- faktury dla kontrahentów posiadających siedzibę za granicą,
- faktury konsumenckie,
- kursy walut a faktury ustrukturyzowane,
- postępowanie w przypadku awarii KSeF,
- oznaczanie numerem KSeF przelewów lub komunikatu przelewu przy płatności za fakturę ustrukturyzowaną.
- Kasy rejestrujące:
- podmioty zobowiązane do rejestrowania sprzedaży przy pomocy kas,
- zasady ich wprowadzania,
- ulga z tytułu nabycia kasy fiskalnej,
- przeglądy techniczne oraz sankcje za ich brak,
- ewidencja korekt do sprzedaży kasowej.
- Ulga na złe długi, sprzedaż nieruchomości:
- warunki jakie należy spełnić aby móc skorzystać z ulgi na złe długi,
- sposób uprawdopodobnienia nieściągalności wierzytelności,
- obowiązki nabywcy,
- sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania (warunki),
- pierwsze zasiedlenie – wyrok TSUE.
- Darowizna towarów, nieodpłatne świadczenie usług:
- towary niskiej wartości,
- zakup towarów na potrzeby sekretariatu (kawa, herbata, cukier, owoce, ...),
- nieodpłatne świadczenie usług,
- dokumentacja.
- Dyskusja i problemy zgłaszane przez uczestników szkolenia.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail przed szkoleniem.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2023, poz. 2175) - wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania opłaty za zgłoszone uczestnictwo.
Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩🎓👨🎓🌞