Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie każdego dnia szkolenia
Czas trwania szkolenia – 6 godz. dydaktycznych
Prowadzący szkolenie:
Marcin Otręba – doktorant w WSB we Wrocławiu; absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii UW oraz studiów podyplomowych na kierunku Podatki w WSB we Wrocławiu; specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz zagadnieniami związanymi z kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej; posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego; wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu; trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej; doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach zajmując się podatkiem od towarów i usług; od 2020 roku związany z Kancelarią Staniek & Partners; od 2010 roku związany z WSB we Wrocławiu, w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego; w ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla: US z ramienia CEZMF, WSB, Wektor Wiedzy, Oddziałów SKwP, PTE czy Akademii Kształcenia Kadr; autor licznych publikacji dla biuletynu VAT wydawnictwa INFOR; od 2021 roku adiunkt na Wydziale Finansów i Zarządzania WSB we Wrocławiu.
Program szkolenia:
I. Wystawianie faktur korygujących – o czym warto wiedzieć:
- Przyczyny wystawienia faktur korygujących:
- następcze okoliczności wystawienia faktury - wpływ na ujęcie we właściwym okresie rozliczeniowym
- pierwotne okoliczności wystawienia faktury - wpływ na ujęcie we właściwym okresie rozliczeniowym
- Czy zawsze istnieje obowiązek wystawienia faktury korygującej:
- w jakich sytuacjach należy wystawić fakturę korygującą
- jaki jest termin wystawienia faktury korygującej
- czy można wystawić kilka faktur korygujących do jednej faktury pierwotnej?
- czy jest obowiązek wystawienia faktury korygującej do faktury uproszczonej lub faktury RR?
- obowiązek wystawienia faktury korygującej do faktury wystawionej do paragonu a korekta sprzedaży zaewidencjonowanej przy użyciu kasy rejestrującej?
- faktura korygująca a nota korygującą - jakich pomyłek na fakturze nie można korygować notą?
- Treść faktury korygującej po zmianie przepisów od 2022 roku:
- obowiązkowe elementy faktury korygującej po zmianach przepisów od 2022 roku
- faktury zbiorcze korygujące po zmianach przepisów od 2022 roku
- faktury korygujące do faktur ustrukturyzowanych
- Czy powinniśmy wystawić faktury korygujące „do zera”?:
- wystawianie faktur korygujących „do zera” w interpretacjach organów podatkowych
- korygowanie strony transakcji lub innych pomyłek poprzez wystawienie faktur korygujących „do zera” - czy prawidłowe?
- Anulowanie faktury czy jest bezpieczne:
- aktualne stanowisko organów podatkowych
- technika anulowania faktury
- czy można wystawić fakturę korygującą do anulowanej faktury?
- czy można anulować fakturę poprzez wystawienie faktury korygującej „do zera”?
- Faktury korygujące wystawione z powodu popełnionego błędu lub nowych okoliczności a moment dokonania korekty podatku należnego i naliczonego od 2021 roku:
- zwroty towarów, rabaty, zwroty zaliczek
- zmiana sposobu opodatkowania transakcji lub zmiana strony zobowiązanej do opodatkowania transakcji a korekta u nabywcy i sprzedawcy - np. zmiana ze sprzedaży opodatkowanej na sprzedaż zwolnioną lub zmiana z opodatkowania na zasadach ogólnych na odwrotne obciążenia itp.
- zmiana sposobu opodatkowania zaliczki a korekta u nabywcy i sprzedawcy
- błędny kurs walutowy zastosowany dla przeliczenia podatku VAT
- korekta sprzedaży objętej odwrotnym obciążeniem - konsekwencje u nabywcy i wystawcy
- błędy na fakturze (np. błędna data sprzedaży, błędna nazwa towaru lub usługi itp.) a odliczenie VAT i zaliczenie do kosztów u nabywcy
- odliczenie VAT i korekta w przypadku zawyżenia i zaniżenia kwoty podatku na fakturze pierwotnej (błędna stawka, błędna cena, błędny kurs walutowy itp.) - błędy, które nie powodują u nabywcy utraty prawa do odliczenia VAT i sposoby ich korekty
- błędna ilość lub zmiana ilości towaru lub usług na fakturze a prawo do odliczenia u nabywcy i korekta u sprzedawcy?
- błędna cena lub zmiana ceny towaru lub usługi na fakturze a prawo do odliczenia u nabywcy i korekta u sprzedawcy?
- inne błędy na fakturach a rozliczenie zakupu przez nabywcę i sprzedaży przez dostawce - pytania uczestników
- Jak wygląda korygowanie w transakcjach zagranicznych z uwzględnieniem SLIM VAT 3:
- korekty transakcji WDT, eksportu towarów, eksportu usług
- korekta transakcji zagranicznych opodatkowanych stawką 0% w razie konieczności opodatkowania stawką krajową - czy wystawiać fakturę korygującą?
- korekty informacji VAT-UE w związku z korektami transakcji wewnątrzwspólnotowych
- korekty WNT, importu usług oraz innych odwrotnych obciążeń od 2021 roku - przyczyna korekty a moment ujęcia w rozliczeniu VAT od 2021 roku
- korekta importu towarów
- kurs walutowy przy korektach pojedynczych i zbiorczych
- Dokumentowanie korekty przez sprzedawcę dla potrzeb rozliczenia VAT oraz moment dokonania korekty:
- kiedy wymagane jest posiadanie dokumentacji z której wynika, że uzgodniono z nabywcą warunki korekty
- w jakich sytuacjach można korygować podatek należny dokumentacji z której wynika, że uzgodniono z nabywcą warunki korekty
- faktura ustrukturyzowana a odmienny moment korekty podatku należnego
II. Niecodzienne zdarzenia korekty podatku VAT należnego i naliczonego:
- Korekta z tytułu ulgi na złe długi po orzeczeniu TSUE oraz zmianach przepisów od 2021 roku:
- korekta podatku należnego po stronie sprzedawcy po zmianach przepisów
- korekta podatku naliczonego po stronie nabywcy po zmianach przepisów
- Korekty samochodowe:
- zmiana przeznaczenia w trakcie użytkowania pojazdu
- sprzedaż podjazdu a korekta podatku naliczonego
- Zbycie, likwidacja, zmiana przeznaczenia towarów przed upływem okresu korekty:
- likwidacja, porzucenie, odsprzedaż inwestycji w obcym środku trwałym a korekta VAT
- zmiana przeznaczenia towarów handlowych a korekta VAT
- zmiana przeznaczenia środka trwałego a korekta VAT - jednorazowa czy wieloletnia?
III. Ujęcie faktur korygujących oraz korekt VAT w JPK_V7:
- W którym okresie rozliczeniowym w JPK wykazywana jest korekta:
- korekty podatku VAT ujmowane na bieżąco
- korekty podatku VAT wymagające korekty JPK_V7
- korekta JPK_V7 a „czynny żal” – zmiana przepisów od 2022 r.
- Inne dokumenty, na podstawie których wykazywana jest korekta w JPK_V7:
- korekty wykazywane dokumentem WEW
- korekty wykazywane na podstawie dokumentów źródłowych
IV. Faktura korekta w Krajowym systemie e-Faktura:
- Elementy niezbędne na fakturze ustrukturyzowanej
- Błędy w danych teleadresowych jak sporządzić korektę w KSF
- Czy uzgodnienia z nabywcą wciąż będą obowiązywały przy fakturze ustrukturyzowanej
- Brak akceptacji nabywcy a wystawienie faktury korygującej
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z rozporządzeniem MEN z dn. 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩🎓👨🎓🌞