Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 8 godz. dydaktycznych
Prowadzący szkolenie:
mec. Hubert Grzyb – adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych
Cel szkolenia:
Uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat ich obowiązków w zakresie wdrożenia faktur ustrukturyzowanych i KSeF.
W kwietniu 2025 r. Ministerstwo Finansów ostatecznie potwierdziło, że KSeF wchodzi w życie w 2026 r. Zostało mało czasu. Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat ich obowiązków w zakresie wdrożenia faktur ustrukturyzowanych i KSeF.
Szkolenie podzielone jest na dwie części. W pierwszej części zostaną omówione zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oraz sposób wystawiania i odbierania e-Faktur z uwzględnieniem najnowszych zmian zaprezentowanych w kwietniu i maju 2025 r. Wykładowca prezentuje na żywo w jaki sposób zalogować się do KSeF oraz w jaki sposób nadawać uprawnień, w tym nowe, zawężone uprawnienia dla jednostek wewnętrznych. Podczas prezentacji następuje także wystawienie e-faktury i wygenerowanie tokena uwierzytelniającego.
W drugiej części szkolenia omówiona zostanie szczegółowo najnowsza wersja schemy FA(3). Podczas omawiania schemy uczestniczy będą mogli poznać, w którym miejscu wzoru e-Faktury powinny znaleźć się dane z obecnie wystawianych faktur. W tej części wykładowca na podstawie swojej praktyki omówi jak podejść do wdrażania e-Faktur i na co szczególnie zwrócić uwagę.
Szkolenie jest przeznaczone dla dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury oraz księgowych. Udział w szkoleniu jest mocno rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
Program szkolenia:
Część I. Funkcjonowanie KSeF, w tym ostatnie nowości:
1. Aktualny stan prawny. Co jest uchwalone? Na jakie akty czekamy? Terminy wejścia w życie KSeF.
2. Kto będzie wystawiał faktury w KSeF a kto będzie wyłączony?:
a. Wyłączenie na stałe.
b. Wyłączenie czasowe.
3. Szczególne typy faktur a KSeF:
a. Paragony z NIP do 450 zł.
b. Faktury z kasy fiskalnej.
c. Noty korygujące.
d. Faktury VAT RR.
e. Pro formy i noty obciążeniowe a KSeF.
4. Wysyłanie faktur do KSeF:
a. Wymóg nadania uprawnień do pracy w KSeF.
b. Wysyłka interaktywna i wysyłka wsadowa (paczki).
c. Data wystawienia faktury.
d. Co w przypadku wysyłki do KSeF następnego dnia?
e. Co jeśli faktura zostanie odrzucona przez KSeF?
f. Właściwy kurs waluty.
g. Nr KSeF – jakie ma znaczenie.
h. KSeF a JPK_VAT.
i. Samofakturowanie
j. Udostępnianie faktur w kraju i zagranicą.
k. Kody QR.
5. Obieg faktur zakupowych:
a. Kluczowe ryzyka przy fakturach zakupowych.
b. Jak usprawnić obieg faktury zakupowych?
c. Data otrzymania faktury ustrukturyzowanej.
d. Skąd wziąć nr KSeF przy fakturach zakupowych?
e. Jak liczyć termin płatności?
f. Aneksowanie umów z dostawcami.
6. LOGOWANIE SIĘ DO KSEF NA ŻYWO:
a. Dostępne metody uwierzytelniania się w KSeF.
b. Podpis kwalifikowany. Pieczęć kwalifikowana. ePUAP.
c. Jak nadać uprawnienia? Zarząd. Pracownicy. B2B. Samofakturowanie. Biuro rachunkowe.
d. Generowanie token autoryzacyjnego.
e. Dostęp do faktur sprzedaży i zakupu z poziomu KSeF.
f. Jak się wystawia fakturę w KSeF?
g. Generowanie ID wewnętrznego.
7. Awarie i tryb off-line (nowość):
a. Tryb offline24.
b. Awaria KSeF.
c. Zapowiedziana przerwa w KSeF (niedostępność).
d. Awaria u podatnika.
e. Data wystawienia i otrzymania faktury w okresie awarii.
8. Płatności za faktury:
a. Zmiany w przelewach MPP.
b. Nr KSeF przy przelewach MPP.
c. Nr KSeF przy przelewach zwykłych.
d. Zbiorcze przelewy.
e. Identyfikator zbiorczy.
9. Kary pieniężne:
a. Za co przewidziane są kary?
b. Od kiedy grożą kary?
c. Kara dla spółki czy dla fakturzysty?
Część II. Treść faktury ustrukturyzowanej – nowa schema FA(3):
1. Nowości w schemie FA(3):
a. Wprowadzenie załącznika do faktury.
b. Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST.
c. Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik.
d. Doprecyzowanie węzła „Płatności”
e. Pozostałe zmiany o charakterze technicznym.
2. Jak zabrać się za wdrożenie KSeF w firmie?
3. Mapowanie treści obecnych faktur do wzoru schemy.
4. Problematyka dostępnych rodzajów e-Faktur (VAT, ZAL, ROZ, KOR) a faktyczny sposób wystawiania faktur w firmach.
5. Dane sprzedawcy, nabywcy.
6. Podmioty trzecie na fakturze (odbiorca, płatnik, oddział, dodatkowy nabywca).
7. Nowe wymogi dla daty sprzedaży.
8. Gdzie umieścić dane dodatkowe ze swoich faktur? Rabaty, kody towarów, numery, waga, ilość, oświadczenia, informacje, itp.
9. Oznaczenie dotyczące płatności.
10. Wymogi dla faktur korygujących:
a. Sposoby korygowania wierszy.
b. Kiedy przez storno? Kiedy przez różnicę?
c. Korekta błędnych danych nabywcy.
d. Zbiorcze faktury korygujące.
11. Faktury zaliczkowe:
a. Dane zamówienia na fakturze zaliczkowej.
b. Częściowe dostawy po wystawieniu faktury zaliczkowej. Jak to zafakturować w KSeF?
c. Faktura rozliczeniowa.
d. Korekta do faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2023, poz. 2175) - wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩🎓👨🎓🌞