search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
27.01.2022
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Dzienny
Opłata:
400,- zł od osoby
360,- zł od osoby - cena dla członków SKwP

Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
Czas trwania szkolenia – 8 godz. dydaktycznych

Prowadzący szkolenie:

Zuzanna Świerc – doświadczony menedżer i główny księgowy samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, specjalista w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i rachunkowości podmiotów leczniczych, autorka publikacji z zakresu finansów i rachunkowości podmiotów leczniczych, doktorantka i wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, wieloletni wykładowca szkoleń dla kadry zarządzającej i księgowych podmiotów leczniczych, w tym organizowanych przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. Jako trener ceniona jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.

Ramowy program szkolenia:

  1. Formalne uwarunkowania gospodarki finansowej w podmiotach leczniczych:
    1. przepisy regulujące zasady prowadzenia rachunkowości i sporządzania sprawozdań finansowych w spzozach i spółkach prowadzących działalność leczniczą
    2. niezbędne uregulowania w polityce rachunkowości jednostki
    3. rola organów nadzorczych i tworzących
    4. e-sprawozdanie w podmiocie leczniczym – uwarunkowania informatyczne i organizacyjne
  2. Harmonogram prac związanych z księgowym zamknięciem roku 2021
  3. Inwentaryzacja aktywów i pasywów:
    1. organizacja i dokumentacja procesu inwentaryzacji w jednostce
    2. terminarz czynności
    3. szczególne kategorie majątkowe w podmiocie leczniczym i zasady ich inwentaryzacji: zapasy materiałów medycznych, obce środki trwałe i zapasy (komisy), środki trwałe w budowie
    4. e-inwentaryzacja
    5. rozliczenie inwentaryzacji jako warunek jej skutecznego przeprowadzenia
    6. inwentaryzacja w warunkach pandemii: warunki odstąpienia od spisu z natury – wyjaśnienia Ministra Finansów, procedura
  4. Kategorie o istotnym wpływie na wynik finansowy podmiotu leczniczego, ich wycena i prezentacja w sprawozdaniu:
    1. przychody za świadczenia niewykonane i nadwykonane,
    2. korekty przychodów okresu bieżącego i lat ubiegłych
    3. darowizny pieniężne i rzeczowe
    4. amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych a wartość istotna środka trwałego
    5. kredyty, pożyczki i inne zobowiązania finansowe oraz obsługa zadłużenia
    6. rezerwy
    7. rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów
  5. Prezentacja majątku podmiotu leczniczego:
    1. wartości niematerialne i prawne
    2. środki trwałe
    3. zapasy
    4. środki pieniężne
  6. Kapitały i fundusze w sprawozdaniu finansowym:
    1. operacje na kapitale/funduszu podstawowym
    2. rozliczenie wyniku finansowego z kapitałem/funduszem zapasowym
    3. skutki błędów lat ubiegłych rozliczane z kapitałem/funduszem własnym
  7. Dodatkowe informacje i wyjaśnienia – zakres wymagany ustawą o rachunkowości a szczegółowość wynikająca z potrzeb jednostki
  8. Prezentacja wpływu pandemii SARS-CoV-2 na jednostkę w informacji dodatkowej według rekomendacji Komitetu Standardów Rachunkowości
  9. Badanie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego:
    1. wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego, cel badania i obowiązki podmiotu badanego
    2. procedura opiniowania i zatwierdzenie sprawozdania podmiotu leczniczego
    3. obowiązki podmiotu leczniczego po zatwierdzeniu sprawozdania
  10. Postępowanie z wynikiem finansowym po nowelizacji ustawy o działalności leczniczej
  11. Konsultacje w zakresie tematycznym szkolenia

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:

Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z rozporządzeniem MEN z dn. 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wysłane drogą e-mail.

Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.

Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.

Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736

Wymagania sprzętowe:

  • Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
  • System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
  • Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Głośniki lub słuchawki

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!

KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!

ul. Sokolska 3
40-084 Katowice

tel. 32 253 89 14
tel. 32 253 87 36
tel. 506 573 863
fax 32 253 87 09

biuro@katowice.skwp.pl

PKO BP SA O/Katowice 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123