Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
Czas trwania szkolenia – 8 godz. dydaktycznych
Prowadzący szkolenie:
Zuzanna Świerc – doświadczony menedżer i główny księgowy samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, specjalista w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i rachunkowości podmiotów leczniczych, autorka publikacji z zakresu finansów i rachunkowości podmiotów leczniczych, doktorantka i wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, wieloletni wykładowca szkoleń dla kadry zarządzającej i księgowych podmiotów leczniczych, w tym organizowanych przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. Jako trener ceniona jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.
Ramowy program szkolenia:
- Formalne uwarunkowania gospodarki finansowej w podmiotach leczniczych:
- przepisy regulujące zasady prowadzenia rachunkowości i sporządzania sprawozdań finansowych w spzozach i spółkach prowadzących działalność leczniczą
- niezbędne uregulowania w polityce rachunkowości jednostki
- rola organów nadzorczych i tworzących
- e-sprawozdanie w podmiocie leczniczym – uwarunkowania informatyczne i organizacyjne
- Harmonogram prac związanych z księgowym zamknięciem roku 2021
- Inwentaryzacja aktywów i pasywów:
- organizacja i dokumentacja procesu inwentaryzacji w jednostce
- terminarz czynności
- szczególne kategorie majątkowe w podmiocie leczniczym i zasady ich inwentaryzacji: zapasy materiałów medycznych, obce środki trwałe i zapasy (komisy), środki trwałe w budowie
- e-inwentaryzacja
- rozliczenie inwentaryzacji jako warunek jej skutecznego przeprowadzenia
- inwentaryzacja w warunkach pandemii: warunki odstąpienia od spisu z natury – wyjaśnienia Ministra Finansów, procedura
- Kategorie o istotnym wpływie na wynik finansowy podmiotu leczniczego, ich wycena i prezentacja w sprawozdaniu:
- przychody za świadczenia niewykonane i nadwykonane,
- korekty przychodów okresu bieżącego i lat ubiegłych
- darowizny pieniężne i rzeczowe
- amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych a wartość istotna środka trwałego
- kredyty, pożyczki i inne zobowiązania finansowe oraz obsługa zadłużenia
- rezerwy
- rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów
- Prezentacja majątku podmiotu leczniczego:
- wartości niematerialne i prawne
- środki trwałe
- zapasy
- środki pieniężne
- Kapitały i fundusze w sprawozdaniu finansowym:
- operacje na kapitale/funduszu podstawowym
- rozliczenie wyniku finansowego z kapitałem/funduszem zapasowym
- skutki błędów lat ubiegłych rozliczane z kapitałem/funduszem własnym
- Dodatkowe informacje i wyjaśnienia – zakres wymagany ustawą o rachunkowości a szczegółowość wynikająca z potrzeb jednostki
- Prezentacja wpływu pandemii SARS-CoV-2 na jednostkę w informacji dodatkowej według rekomendacji Komitetu Standardów Rachunkowości
- Badanie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego:
- wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego, cel badania i obowiązki podmiotu badanego
- procedura opiniowania i zatwierdzenie sprawozdania podmiotu leczniczego
- obowiązki podmiotu leczniczego po zatwierdzeniu sprawozdania
- Postępowanie z wynikiem finansowym po nowelizacji ustawy o działalności leczniczej
- Konsultacje w zakresie tematycznym szkolenia
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z rozporządzeniem MEN z dn. 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!