search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
30.10.2020
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Dzienny
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- zł od osoby - cena dla członków SKwP

Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 6 godz. dydaktycznych

Prowadzący szkolenie:

Marcin Otręba – doradca podatkowy, doktorant w WSB we Wrocławiu; absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii UW oraz studiów podyplomowych na kierunku Podatki w WSB we Wrocławiu; specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz zagadnieniami związanymi z kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej; posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego; wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu; trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej; doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach zajmując się podatkiem od towarów i usług; od 2020 roku związany z Kancelarią Staniek & Partners; od 2010 roku związany z WSB we Wrocławiu (od 2021 roku jako adiunkt), w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego; w ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla: US z ramienia CEZMF, WSB, Wektor Wiedzy, Oddziałów SKwP, PTE czy Akademii Kształcenia Kadr; autor licznych publikacji dla biuletynu VAT wydawnictwa INFOR; od 2021 roku adiunkt na Wydziale Finansów i Zarządzania WSB we Wrocławiu.

Cel szkolenia i korzyści dla uczestników:

Podczas szkolenia przedstawione zostaną nie tylko same zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych i korzystania z systemu KSeF, ale także najczęściej pojawiające pytania i odpowiedzi Ministerstwa Finansów związane z funkcjonowaniem systemu i jego obowiązkowym stosowaniem.

W ramach szkolenia, pod okiem doświadczonego wykładowcy–praktyka, uzyskasz kompleksową wiedzę z zakresu:

  • wdrożenia u podatnika Krajowego Systemu e-Faktur,
  • wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
  • nowych pojęć i definicji,
  • skutków wprowadzonych zmian w fakturowaniu.

Program szkolenia:

1. Ramy prawne i zasady funkcjonowania KSeF:

    1. Faktury wg Dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz wg polskiej ustawy o VAT,
    2. Postaci faktury przewidziane przepisami Dyrektywy 2006/112/WE oraz polskiej ustawy o VAT,
    3. Faktury ustrukturyzowanej,
    4. Faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna,
    5. Zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści, czytelności treści,
    6. Wystawienie faktury w ustrukturyzowanej a akceptacja kontrahenta,
    7. Terminy wystawiania faktur ustrukturyzowanych.

2. Dokumenty przetwarzane przez KSeF:

    1. Proces wystawienia faktury w KSeF,
    2. Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia,
    3. Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.),
    4. Weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF,
    5. Wystawienie faktury w KSeF a zgoda nabywcy,
    6. Otrzymywanie faktur w KSeF oraz dostęp do faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF,
    7. Numer faktury ustrukturyzowanej a JPK,
    8. „Refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe),
    9. Omówienie wzorca faktury ustrukturyzowanej.

3. Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF:

    1. Faktury ustrukturyzowane dla kontrahentów krajowych oraz zagranicznych,
    2. Faktury ustrukturyzowana a nota korygująca,
    3. Anulowanie faktury ustrukturyzowanej,
    4. Duplikat faktury ustrukturyzowanej,
    5. Faktury „VAT-RR”, faktury metoda kasowa, system marży,
    6. Faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
    7. Faktur wystawiona przez podmiot zagraniczny a KSeF,
    8. Faktura wystawia przez podmiot zwolniony na podstawie art. 43 oraz 113 ustawy o VAT,
    9. Faktury wystawiania w ramach OSS i IOSS,
    10. Faktura ustrukturyzowana a kasa fiskalna,
    11. Faktury wystawione w okresie niedostępności KSeF (tzw. tryb „offline”) oraz związane z nimi obowiązki,
    12. Faktury ustrukturyzowane wystawione w okresie awarii KSeF,
    13. Znaczenie kodu QR umieszczanego obowiązkowo na wydruku lub obrazie elektronicznym faktur wystawianych w KSeF.

4. Moment wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej oraz ich korygowanie:

    1. moment wystawienia faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
    2. data wystawienia faktury w KSeF a data powstania obowiązku podatkowego VAT,
    3. moment otrzymania faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
    4. moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku VAT.

5. Korygowanie faktur od lipca 2024 r.:

    1. Korygowanie faktur ustrukturyzowanych wyłącznie w KSeF,
    2. Korygowanie faktur wystawionych poza KSeF (przed lipcem 2024 r.),
    3. Wystawianie faktur korygujących poza KSeF – czy to będzie możliwe?
    4. Specyfika korekty in minus podatku należnego od lipca 2024 r.,
    5. Specyfika korekty in minus podatku naliczonego.

6. Korzyści wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych:

    1. 40-dniowy zwrot podatku VAT,
    2. Ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
    3. Brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
    4. Brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
    5. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych przez system KSeF.

7. Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową

8. Sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z KSeF od stycznia 2025 r.:

    1. Sankcja za wystawienie faktury poza KSeF,
    2. Sankcje za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub w trybie „offline”,
    3. Sankcje za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie „offline”.

9. Numeru systemowy nadawany fakturze przez KSeF a opis przelewu za fakturę ustrukturyzowaną:

    1. Numer KSeF a pojedyncze przelewy przy użyciu mechanizm podzielonej płatności),
    2. Numer KSeF a zbiorcze przelewy przy użyciu mechanizm podzielonej płatności),
    3. Numer KSeF a „zwykłe” przelewy pomiędzy podmiotami będącymi podatnikami VAT czynnymi.

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:

Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z rozporządzeniem MEN z dn. 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wysłane drogą e-mail.

Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736

Wymagania sprzętowe i pozostałe informacje:

  • Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
  • System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
  • Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Głośniki lub słuchawki

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻

KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩🎓👨🎓🌞

ul. Sokolska 3
40-084 Katowice

tel. 32 253 89 14
tel. 32 253 87 36
tel. 506 573 863
fax 32 253 87 09

biuro@katowice.skwp.pl

PKO BP SA O/Katowice 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123