search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
23. i 24.06.2021
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Dzienny
Opłata:
560,- zł od osoby
530,- zł od osoby - cena dla członków SKwP

Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać logowania zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.
08.45-09:00 – rozpoczęcie logowania przez uczestników każdego dnia szkolenia (po zalogowaniu dostępna jest „poczekalnia”, która w momencie rozpoczęcia szkolenia zostanie przełączona na „pokój webinarowy”)
09:00 – rozpoczęcie każdego dnia szkolenia
Czas trwania szkolenia – 16 godz. dydaktycznych, 2 dni

Prowadzący szkolenie:

Dorota Łabuda – biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, wieloletni pracownik administracji podatkowej, w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, starszy ekspert skarbowy, trener administracji skarbowej – wykładowca Krajowej Szkoły Skarbowości, posiadająca status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej, legitymująca się 25 letnim doświadczeniem w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), absolwentka WSP w Kielcach na kierunku pedagogika oraz WSPiA na kierunku prawo podatkowe, wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, w tym organizowanych przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Kielcach. Jako trener ceniona jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką urzędniczą, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.

Cel szkolenia i korzyści dla uczestników:

Celem szkolenia jest przygotowanie słuchaczy do wykonywania średniozaawansowanych i zaawansowanych prac związanych z rozliczeniem podatku VAT poprzez zdobycie wiedzy teoretycznej oraz umiejętności prawidłowego interpretowania i stosowania w praktyce ustawy podatkowej, w tym prawa do obniżenia podatku i do zwrotu podatku. Podczas szkolenia zostaną szczegółowo omówione mechanizmy ograniczające wyłudzenia i ich konsekwencje dla podatników oraz pułapki czyhające w obrocie gospodarczym na podatników podatku VAT. Wskazane zostaną praktyczne sposoby rozwiązania najczęściej pojawiających się problemów w tym obszarze oraz nowości wprowadzone i planowane na 2022 rok. Ważnym atutem szkolenia jest omówienie aktualnego stanu prawnego oraz prowadzenie zajęć przez wieloletniego praktyka, specjalizującego się w szczególności w tematyce podatku VAT.

Adresaci szkolenia: 

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów podatkowych, księgowych i finansowych podmiotów gospodarczych, doradców podatkowych, doradców prawnych, pracowników działów finansowo – księgowych w jednostkach administracji publicznej, pracowników organów skarbowych i podatkowych (urzędów i izb skarbowych, urzędów celno - skarbowych, samorządowych organów podatkowych), Przeznaczone jest również dla wolnych zawodów takich jak: adwokat, notariusz, radca prawny, biegły rewident oraz aplikantów radcowskich, notarialnych, adwokackich lub rewidenckich, prawników, ekonomistów, finansistów. Oferta może zainteresować osoby związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, dla których wiedza ta jest niezbędna w podejmowaniu codziennych decyzji jak i w kontaktach z organami podatkowymi.

Program szkolenia:

Dzień pierwszy:

  1. Podatnicy podatku VAT – obowiązek rejestracyjny, prawo do wyboru zwolnienia.
  2. Przypomnienie zasad kierujących podatkiem VAT.
  3. Zasady odliczenia podatku – zmiany w 2022 roku:
    1. prawo do odliczenia podatku VAT w myśl przepisów prawa krajowego i UE;
    2. moment powstania obowiązku podatkowego a prawo do podatku naliczonego w tym przy usługach budowlanych;
    3. faktura a prawo do podatku naliczonego – czy jest niezbędna?
    4. faktura od podatnika niezarejestrowanego – odliczać czy nie?
    5. karty paliwowe a podatek naliczony – interpretacja Ministra Finansów;
    6. faktury otrzymane po terminie, faktury odnalezione a prawo do podatku naliczonego – jak kształtować rozliczenie podatku VAT aby było optymalne w świetle zmian z 2022 roku;
    7. nadrzędność dyrektywy unijnej nad przepisami krajowymi.
  4. Raportowanie faktur w ewidencji zakupów i sprzedaży VAT – pliki JPK_V7 w 2022 roku:
    1. kody towarów i usług, procedury a elementy obowiązkowe faktury;
    2. czy paragon z NIP nabywcy do kwoty 450 zł jest fakturą uproszczoną – kontrowersyjne objaśnienie MF, raportowanie w JPK_V7;
    3. dodatkowe elementy ewidencji sprzedaży obowiązkowe od 01.01.2022 roku;
    4. kara pieniężna za błędy w ewidencji, zasady składania czynnego żalu KKS.
  5. Nowelizacja przepisów – pakiety SLIM VAT 1 i SLIM VAT 2 – które rozwiązania są korzystne dla podatnika?; zmiany w 2022 roku:
    1. rozliczenie podatku w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności – nowe zasady po orzeczeniu TSUE, prawa i obowiązki wierzyciela, prawa i obowiązki dłużnika;
    2. podatek naliczony przy WNT, imporcie, transakcjach dla których podatnikiem jest nabywca;
    3. pozostałe zmiany.
  6. Faktury korygujące – nowelizacja przepisów w 2022 roku – prawa i obowiązki stron transakcji. Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawie elektronicznych potwierdzeń odbioru faktur korygujących.
  7. Krajowy System e-Faktur (KSeF) – kiedy i jak szykować się do zmian:
    1. faktura elektroniczna a faktura ustrukturyzowana – wady, zalety, różnice; numeracja faktur w ministerialnym systemie KSeF;
    2. zachęta dla przedsiębiorców – zasady ujmowania przez sprzedawcę i nabywcę faktur korygujących na minus wystawionych jako tzw. faktury ustrukturyzowane;
    3. preferencje dla podatników wystawiających tzw. faktury ustrukturyzowane (m.in. skrócony termin zwrotu VAT);
    4. podobieństwa i różnice w KSeF – faktury ustrukturyzowane a noty korygujące;
    5. określenie daty otrzymania faktury ustrukturyzowanej;
    6. obowiązki podatników wystawiających faktury ustrukturyzowanej;
    7. kto ma dostęp do systemu – zawiadomienie organu podatkowego o osobach mających dostęp do systemu KSeF?;
    8. korzyści dla podatnika a korzyści dla fiskusa – ocena regulacji.

Dzień drugi:

  1. Samochód w firmie – zasady odliczenia, najnowsze zmiany, pułapki, orzecznictwo, interpretacje podatkowe, nowy termin na VAT-26.
  2. Wyłączenia stosowania obniżenia podatku. Odliczenie podatku VAT związanego z zakupem usług gastronomicznych i hotelowych w świetle orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i wyjaśnień Ministerstwa Finansów. Nowelizacja przepisów.
  3. Narzędzia uszczelniające system podatku VAT:
    1. procedury rejestracyjne – czynności us poprzedzające rejestrację;
    2. biała księga – jak korzystać z bazy danych aby zagwarantować zachowanie zasad należytej staranności - korzyści i negatywne skutki dla podatnika;
    3. mechanizm podzielonej płatności - kiedy obowiązkowy, kiedy dobrowolny – zasady stosowania po zmianach w 2021 roku; uwolnienie środków z subkonta VAT;
    4. plik JPK_V7 - jak pozyskane informacje wpływają na uszczelnienie systemu VAT.
  4. Zasady zwrotu podatku:
    1. terminy i zasady zwrotu;
    2. przyspieszony zwrot;
    3. zwrot a mechanizm podzielonej płatności;
    4. zwrot a faktury ustandaryzowane i KReF;
    5. szczególne procedury – zabezpieczenia i zwrot pod kredyt podatkowy.
  5. Krótko o pakiecie e- commerse – to co każdy podatnik powinien wiedzieć:
    1. zmiana metody opodatkowania sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju i  z terytorium kraju;
    2. zdefiniowanie pojęcia wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość i sprzedaży na odległość towarów importowanych z państw trzecich;
    3. ujednolicenie progu kwotowego na terytorium całej Unii Europejskiej;
    4. zamiana VAT-MOSS na VAT-OSS;
    5. likwidacja zwolnienia od podatku VAT przy przesyłkach o wartości nieprzekraczającej 22 euro;
    6. wprowadzenie zwolnienia od podatku VAT dla importu towarów przy przesyłkach o wartości nieprzekraczającej 150 euro.
  6. Kasa rejestrująca w firmie:
    1. kto musi mieć kasę rejestrującą, zwolnienia nowe zasady wprowadzone w 2021 roku;
    2. jak dobrać rodzaj kasy do profilu działalności – kasy z elektronicznym i papierowym zapisem kopii, kasy on-line, mające postać oprogramowania, kasy specjalne;
    3. prawo do ulgi i obowiązek jej zwrotu;
    4. obowiązki użytkownika.
  7. Sankcje: dodatkowe zobowiązanie podatkowe – wysokość, zasady nakładania, orzeczenie TSUE, przesłanki stosowania przez organy podatkowe art. 108 ustawy o VAT – kiedy sankcja jest niezgodna z dyrektywą UE.
  8. Kontrola podatkowa w firmie – jak się przygotować. Korekta faktury w toku kontroli – najnowsze orzecznictwo.
  9. Podsumowanie szkolenia, panel dyskusyjny.

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:

Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail przed szkoleniem.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z rozporządzeniem MEN z dn. 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wysłane drogą e-mail.

Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.

Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.

Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914.

Wymagania sprzętowe:

  • Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
  • System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
  • Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Głośniki lub słuchawki

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!

KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!

ul. Sokolska 3
40-084 Katowice

tel. 32 253 89 14
tel. 32 253 87 36
tel. 506 573 863
fax 32 253 87 09

biuro@katowice.skwp.pl

PKO BP SA O/Katowice 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123