search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
22. i 23.06.2021
Godzina rozpoczęcia kursu:
16:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Popołudniowy
Opłata:
320,- zł od osoby
290,- zł od osoby - cena dla członków SKwP

Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.
15.45-16:00 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest „poczekalnia”, która w momencie rozpoczęcia szkolenia zostanie przełączona na „pokój webinarowy”)
16:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 8 godz. dydaktycznych (2 dni po 4 godz.)

Prowadzący szkolenie:

Hubert Grzyb – adwokat, doradca podatkowy, ekspert w zakresie podatku od towarów i usług (VAT). Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT na rzecz polskich oraz zagranicznych firm.  Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Przeprowadził ok. 500 szkoleń, w tym m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.

Cel szkolenia i korzyści dla uczestników:

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej, szczegółowej, teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu opodatkowania fundacji i stowarzyszeń, w tym szczególnie podatkiem VAT oraz finalnie z zakresu podatkowego zamknięcia roku w ich działalności (rozporządzeniem Ministra Finansów przedłużono termin na sporządzenie sprawozdania finansowego tych jednostek za rok obrotowy 2020 o 3 miesiące). Ważnym atutem szkolenia jest omówienie aktualnego stanu prawnego oraz prowadzenie zajęć przez wieloletniego praktyka, specjalizującego się w tematyce podatkowej.

Program szkolenia:

  1. Fundacja i stowarzyszenie jako podatnik VAT. Czynności objęte i wyłączone z zakresu działalności gospodarczej.
  2. Prawidłowe zasady ustalania obowiązku podatkowego. Data wykonania usługi. Data dostawy towarów.
  3. Refakturowanie.
  4. Podstawa opodatkowania i rozliczanie faktur korygujących od 2021 r. (zmiany SLIM VAT).
  5. Zwolnienia od podatku VAT charakterystyczne dla działalności fundacji i stowarzyszeń.
    1. Zwolnienia związane ze sportem.
    2. Zwolnienia związane z edukacją.
    3. Zwolnienia związane z opieką.
    4. Usługi kulturalne.
    5. Pozostałe.
  6. Zakupy z zagranicy.
    1. Import usług.
    2. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów.
  7. Odliczanie VAT naliczonego.
  8. Proporcja i preproporcja VAT w działalności fundacji i stowarzyszenia.
  9. Rozliczanie faktur korygujących zakupowych od 2021 (zmiany SLIM VAT).
  10. Biała lista i mechanizm podzielonej płatności.
  11. Prawidłowe fakturowanie.
  12. Fundacja/stowarzyszenie jako podmiot objęty zwolnieniem od podatku dochodowego od osób prawnych.
  13. Warunki zastosowania zwolnienia.
  14. Przeznaczenie a wydatkowanie.
  15. Korzystanie z samochodów osobowych w działalności fundacji i stowarzyszeń.
  16. Brak wydatkowania dochodu na cele statutowe.

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:

Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z rozporządzeniem MEN z dn. 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wysłane drogą e-mail.

Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.

Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.

Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736

Wymagania sprzętowe:

  • Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
  • System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
  • Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Głośniki lub słuchawki

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!

KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!

ul. Sokolska 3
40-084 Katowice

tel. 32 253 89 14
tel. 32 253 87 36
tel. 506 573 863
fax 32 253 87 09

biuro@katowice.skwp.pl

PKO BP SA O/Katowice 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123