search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
30.06.2022
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Dzienny
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- zł od osoby - cena dla członków SKwP

Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie każdego dnia szkolenia
Czas trwania szkolenia – 6 godz. dydaktycznych

Prowadzący szkolenie:

Lech Janicki – prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, od kilkunastu lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną, specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich, autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego, w tym organizowanych przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. Jako trener ceniony jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.

Program szkolenia:

  1. Nowe ulgi podatkowe w PIT i CIT wprowadzone w 2022 r.; jak je stosować, by maksymalnie zmniejszyć podstawę opodatkowania w 2024 r.?
    1. Ulga na ekspansję czyli dodatkowe odliczenie do 1 miliona złotych na wydatki reklamowe (ulga praktycznie dla każdej firmy produkcyjnej)
    2. Jak przygotować się już teraz do zastosowania ulgi za 2024 r.?
    3. Udział w targach, delegacje, wyżywienie
    4. Reklama w mediach, eventy, konferencje, ulotki broszury, influencerzy
    5. Koszty pracowników przygotowujących ofertę dla klientów
    6. Koszty budowy strony internetowej, jej aktualizacja, zdjęcia, usługi zewnętrzne
    7. Przykłady zastosowania ulgi na konkretnych przykładach
    8. Objaśniania MF w sprawie stosowania ulgi z 2023 r.
    9. Jak rozumieć wzrost przychodów w 2 letnim okresie, czym jest nowy produkt?
    10. Ulga na odliczenie kosztów produkcji próbnej i wprowadzenia produktu na rynek (m.in. koszty zakupu środków trwałych , ulepszeń posiadanych ŚT, zakup materiałów i surowców, certyfikacje itp.)
    11. Ulga na kulturę, sport, szkolnictwo – odliczenie 50 % KUP
    12. Jak bezpiecznie skorzystać z ulgi na sport?
    13. Sponsoring właściwy czy darowizna?
    14. Obowiązki dokumentacyjne
    15. Współpraca z instytucjami kultury
    16. Ulga na szkolnictwo wyższe
    17. Kontrowersje dotyczące wsparcia klubów sportowych.
    18. Nowy załącznik CIT-CSR
    19. Ulga na robotyzację (zakup np. urządzeń – 150 % wydatku w kosztach, czym jest robot przemysłowy, nowy załącznik CIT-RB)
    20. Ulga dla inwestujących
    21. Ulga „na pałacyk”
    22. Zasady rozliczenia nowych ulg i sytuacje szczególne.
    23. Nowe ulgi a ulga BR oraz IP-Box – czy można z nich korzystać jednocześnie?
  1. ULGA BADAWCZO-ROZWOJOWA w 2024 roku - kompendium
    1. Dla kogo adresowana jest ulga B-R i kto na niej może zyskać?
    2. Istota ulgi – ten sam wydatek 2-krotnie wpływa na podstawę opodatkowania (tzw. „2-krotność kosztu w KUP”)
    3. Ulga B-R w branży spożywczej, chemicznej, farmaceutycznej, IT, technologicznej, tekstylnej, okołomotoryzacyjnej, rodzinne firmy, zdrowa żywność, nowe produkty na rynku, poprawianie właściwości swoich produktów, materiały budowlane, opracowywanie prototypów i testowanie rozwiązań)
    4. Jak dokumentować prace B-R?
    5. Czy prace muszą się zakończyć wynikiem pozytywnym?
    6. Szczegółowa analiza tzw. „kosztów kwalifikowanych” (pensje, surowce, materiały, odpisy od ST, leasing urządzeń, współpraca z uczelniami, NCBR)
    7. Praktyczne uwagi dotyczące wypełnienia CIT-BR i PIT-BR
    8. Najpierw BR a potem IP-Box, czy może w tym samym czasie?
  1. IP-BOX (5% stawka podatku)
    1. Stabilizacja orzecznictwa w sprawie IP-BOX
    2. Kto może skorzystać z najniżej stawki CIT i PIT (5 %)?
    3. Wpływ prac badawczo-rozwojowych na prawo do IP-Box
    4. Jakie dochody podlegają pod IP-Box?
    5. Praktyczna kalkulacja wzoru Nexus – czyli wyliczenie, ile zyskamy na IP-Box mając określone koszty podatkowe i przychody
    6. Gorący temat: samozatrudnieni programiści a prawo do IP-Box (ryzyka, problemy, ewidencja)
    7. Objaśnienia Ministra Finansów dotyczące stosowania IP-Box
    8. IP Box czy ryczałt ewidencjonowany dla programistów?
  1. Bieżące orzecznictwo
  2. Pytania i odpowiedzi

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:

Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2023, poz. 2175) - wysłane drogą e-mail.

Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.

Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.

Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736

Wymagania sprzętowe:

  • Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
  • System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
  • Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Głośniki lub słuchawki

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻

KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩‍🎓👨‍🎓🌞

ul. Sokolska 3
40-084 Katowice

tel. 32 253 89 14
tel. 32 253 87 36
tel. 506 573 863
fax 32 253 87 09

biuro@katowice.skwp.pl

PKO BP SA O/Katowice 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123