Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 6 godz. dydaktycznych
Prowadzący szkolenie:
mec. Monika Markisz – radca prawny, doradca podatkowy, specjalistka z zakresu prawa podatkowego, handlowego i gospodarczego, prowadząca własną kancelarię, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji oraz Podyplomowych Studiów Rachunkowości na Wydziale Ekonomicznym UMCS w Lublinie, ukończyła kilkadziesiąt szkoleń, kursów i seminariów z zakresu prawa podatkowego i gospodarczego, autorka wielu artykułów publikowanych w prasie fachowej, publikacji naukowych oraz podręcznika poświęconego podziałom, połączeniom i przekształceniom jednostek gospodarczych, od 2014 roku prowadzi blog poświęcony sprawom prawnym i podatkowym www.podatki-dla-prawnika.pl, doświadczony wykładowca i trener, wykładowca m. in. Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Izby Radców Prawnych.
Cel szkolenia:
- Aktualizacja wiedzy z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML) w praktyce pracowników księgowości, dyrektorów finansowych, biegłych rewidentów oraz doradców podatkowych z perspektywy 5 lat obowiązywania przepisów ustawy z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
- Omówienie instytucji i pojęć występujących w ustawie z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu w kontekście obowiązków obejmujących pracowników księgowości, dyrektorów finansowych, biegłych rewidentów oraz doradców podatkowych.
- Przedstawienie obowiązków wybranych instytucji obowiązanych do stosowania przepisów - pracowników księgowości, dyrektorów finansowych, biegłych rewidentów oraz doradców podatkowych.
- Stosowanie Wewnętrznych procedur związanych z z przestrzeganiem przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, wdrożenie procedur w stosunku do pracowników, współpracowników i Klientów.
- Przedstawienie najnowszych interpretacji, komunikatów GIIF, orzeczeń sądów administracyjnych w praktyce pracowników księgowości, dyrektorów finansowych, biegłych rewidentów oraz doradców podatkowych.
Program szkolenia:
- Źródła prawa w zakresie przeciwdziałania prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu.
- Zdefiniowanie obowiązków wybranych jednostek obowiązanych do przestrzegania przepisów ustawy z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu - pracowników księgowości, dyrektorów finansowych, biegłych rewidentów oraz doradców podatkowych.
- Klasyfikacja klienta i czynniki ryzyka związane z klientami instytucji obowiązanych, w tym biegłych rewidentów oraz doradców podatkowych.
- Analiza, szacowanie i ocena ryzyka oraz dokumentowanie czynności podjętych w celu szacowania ryzyka.
- Bieżąca i okresowa analiza transakcji klienta.
- Cel i sposoby realizacji zasady „poznaj swojego klienta”- identyfikacja i weryfikacja klienta, osoby upoważnionej do działania w imieniu klienta, beneficjenta rzeczywistego.
- Procedury powstępowania w odniesieniu do osób zajmujących eksponowane stanowiska polityczne, członków ich rodzin i ich współpracowników.
- Transakcje podejrzane – analiza transakcji.
- Obowiązek raportowania i zawiadamiana organów (Generalnego Inspektora Informacji Finansowej, prokuratury, inne).
- Kontrola i nadzór nad przestrzeganiem obowiązków związanych z przeciwdziałaniem prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu.
- Szkolenie pracowników i współpracowników.
- Rejestr podmiotów świadczących usługi na rzecz spółek.
- Najnowsze zmiany wprowadzone w 2022 i 2023 roku.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z rozporządzeniem MEN z dn. 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!👍💻
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!😊👩🎓👨🎓🌞