Szkolenie odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.
08.45-09:00 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest „poczekalnia”, która w momencie rozpoczęcia szkolenia zostanie przełączona na „pokój webinarowy”)
09:00 – rozpoczęcie szkolenia
Czas trwania szkolenia – 6 godz. dydaktycznych
Prowadzący szkolenie:
Lech Janicki – prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, od kilkunastu lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną, specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich, autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego, w tym organizowanych przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. Jako trener ceniony jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.
Cel szkolenia i korzyści dla uczestników:
Prawie każdy środek trwały prędzej czy później będzie wymagał remontu, bądź będzie podlegał modernizacji. Podatkowe ujęcie tych prac różni się kolosalnie (koszt jednorazowy lub poprzez amortyzację), a przed podatnikiem pojawia się konieczność ustalenia, jakie rodzaje prac miały miejsce i jak ująć je bezpiecznie w kosztach firmy. Sprawę utrudnia techniczny aspekt tych zagadnień (dokumentacja techniczna, opinie służb technicznych, niewłaściwe opisy na fakturach, rozbudowane przedmiary i kosztorysy prac), a granica między remontem i ulepszeniem bywa czasem trudna do uchwycenia. Podczas szkolenia omówionych zostanie wiele praktycznych przykładów prac remontowych i ulepszeniowych, ze wskazaniem, gdzie kryją się pułapki i problemy oraz jak z nich skutecznie wybrnąć. Ważnym atutem szkolenia jest omówienie aktualnego stanu prawnego, z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa i wytycznych Ministerstwa Finansów oraz prowadzenie zajęć przez wieloletniego praktyka, specjalizującego się w tematyce podatkowej.
Program szkolenia:
- Jak bezpiecznie podatkowo rozliczyć remonty i inwestycje w swojej firmie?
- Czym różni się remont od ulepszenia i jakie skutki na gruncie CIT, PIT i VAT powoduje?
- „Podkładki pod środki trwałe - dokumentacja techniczna, opinie służb technicznych”
- Typowe błędy w umowach o prace budowlane i w opisie faktur – skutkujące wątpliwościami, co do ujęcia wydatków w kosztach firmy
- Remont, czyli co? - praktyczna analiza kilkudziesięciu rodzajów typowych prac remontowych (np. wymiana instalacji w obiekcie, odświeżenie biura, malowanie ścian, wymiana okien, kaloryferów, remonty łazienek, wymiana nawierzchni parkingu i pokrycia dachu, prace w kanalizacji, wymiana zużytych elementów, sufity podwieszane, wymiana oświetlenia i ogrzewania i wiele innych)
- Remonty z użyciem nowych technologii i materiałów
- Ulepszenie, czyli co? - praktyczne omówienie kilkudziesięciu rodzajów prac ulepszeniowych (np. dobudowanie nowych pomieszczeń do istniejących, adaptacja poddasza, dobudowanie nowej kondygnacji, podwyższenie ścian szczytowych, wstawienie nowego okna lub drzwi, zmiana konstrukcji dachu, wymiana stropu zwiększająca nośność, podniesienie więźby dachowej, zmiany w układzie ścian nośnych, zmiana sali magazynowej na biurowy „openspace”, „ghostbusters service”, konstrukcje dachowe pod wentylatory i klimatyzację oraz wiele innych przykładów modernizacji, adaptacji, rekonstrukcji i rozbudowy ST)
- Czy remont i ulepszenie może wystąpić jednocześnie i jak postąpić na gruncie ustawy CIT?
- Analiza prac związanych z instalacjami firmowymi (przykłady kwalifikowania ponad 40 rodzajów instalacji np. systemy sanitarne, przywoławcze, alarmowe, drzwi automatyczne, ruchome schody, windy, systemy oddymiania, uzdatniania wody, urządzenia pomocnicze i peryferyjne itd.)
- Remonty i modernizacje samochodów (np. LPG, tuning off-road, chip-tuning, montaż akcesoriów, naprawy serwisowe, wymiana części) w kosztach firmy
- Ulepszenie zamortyzowanych już środków trwałych – praktyczne wyliczenia
- Inwestycje w obcych środkach trwałych a prace adaptacyjne / remontowe
- Dotacje na remont i ulepszenie ST
- Szybsza amortyzacja ulepszonych środków trwałych
- Czy można ulepszyć WNiP?
- Ulepszenie a remont środków trwałych – bilansowe i podatkowe „rozbieżności”
- Czy warto wystąpić o interpretację podatkową w temacie remontów i ulepszeń?
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje:
Wykład online, autorskie materiały wysłane drogą e-mail.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z rozporządzeniem MEN z dn. 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wysłane drogą e-mail.
Informacje dotyczące zgłoszenia, płatności i rezygnacji ze szkolenia:
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego w Katowicach SKwP:
PKO BP S.A. nr 50 1020 2313 0000 3102 0139 3123
W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia.
UWAGA! Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem szkolenia, jednak dopiero po otrzymaniu (telefonicznie lub pocztą e-mail) potwierdzenia realizacji szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych.
Ewentualna rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić (koniecznie w formie pisemnej) najpóźniej przed otrzymaniem potwierdzenia realizacji szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania pełnej opłaty za zgłoszone uczestnictwo. Formularz zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem kursu a zgłaszającym.
Szczegółowych informacji dot. szkolenia udzielamy pocztą e-mail: biuro@katowice.skwp.pl lub telefonicznie: 32 2538914, 32 2538736
Wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy
- System operacyjny Windows od wersji 7, Mac OS od wersji 10
- Połączenie internetowe i aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Głośniki lub słuchawki
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA!
KSZTAŁCIMY Z PASJĄ!